در پی مصاحبه استاندار فارس پیرامون جذب سرمایه در این استان؛

یک میلیارد جذب سرمایه و یک میلیارد سوال!

26 بهمن 1396 ساعت 0:00

خبرگزاری دولت (ایرنا) به نقل از تبادار استاندار فارس از جذب ۸۵۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در فارس در سال ۹۶ خبر داد.


به گزارش "حافظ نیوزخبرگزاری دولت (ایرنا) به نقل از تبادار استاندار فارس از جذب ۸۵۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در فارس در سال ۹۶ خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری این رقم را به ۱ میلیارد دلار برسانیم. تبادار همچنین در این مصاحبه تصریح کرده است: بهترین شرایط سرمایه گذاری در استان فارس فراهم است.
دراین‌باره توجه به چند نکته ضروری به نظر می‌رسد:

سرمایه‌گذاری که از آن صحبت می‌شود، سرمایه‌گذاری مصوب شده است و یا سرمایه‌گذاری محقق شده؟!
قریب ۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری که از آن صحبت می‌شود، مشخصا در چه زمینه‌هایی صورت پذیرفته و چه میزان بر تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد فارس تاثیر خواهد گذاشت؟
 اگر براورد هزینه ایجاد هر شغل پایدار، در حدود ۱۰۰ میلیون تومان باشد، با ۱ میلیارد دلار قریب ۵۰ هزار شغل پایدار می‌توان ایجاد کرد. میزان اشتغالزایی که از بابت این ۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود چقدر است؟
استاندار محترم فارس آیا از بروکراسی فوق سنگین اداری حاکم بر استان فارس اطلاع دارند و آیا می‌دانند از آخرین جلسه کارگروه مسکن و شهرسازی چقدر می‌گذرد و چه پروژه‌هایی بعد از سالها دوندگی اداری، همچنان در پیچ و خم کاغذبازی ادارات، پشت درب اتاق برخی روئسای محترم مانده‌اند؟

بی‌شک، شفاف سازی و صادقانه سخن گفتن، نخستین گام در حل معضلات اقتصادی و صنعتی استان است و اگر قرار بود مشکل بیکاری و رکود صنایع با آمارسازی حل شود، قطعا سالها قبل این مشکل حل شده بود!


کد مطلب: 18897

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18897/یک-میلیارد-جذب-سرمایه-سوال

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir