۰
plusresetminus
در پی مصاحبه استاندار فارس پیرامون جذب سرمایه در این استان؛

یک میلیارد جذب سرمایه و یک میلیارد سوال!

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰
خبرگزاری دولت (ایرنا) به نقل از تبادار استاندار فارس از جذب ۸۵۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در فارس در سال ۹۶ خبر داد.
یک میلیارد جذب سرمایه و یک میلیارد سوال!
به گزارش "حافظ نیوزخبرگزاری دولت (ایرنا) به نقل از تبادار استاندار فارس از جذب ۸۵۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در فارس در سال ۹۶ خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری این رقم را به ۱ میلیارد دلار برسانیم. تبادار همچنین در این مصاحبه تصریح کرده است: بهترین شرایط سرمایه گذاری در استان فارس فراهم است.
دراین‌باره توجه به چند نکته ضروری به نظر می‌رسد:

سرمایه‌گذاری که از آن صحبت می‌شود، سرمایه‌گذاری مصوب شده است و یا سرمایه‌گذاری محقق شده؟!
قریب ۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری که از آن صحبت می‌شود، مشخصا در چه زمینه‌هایی صورت پذیرفته و چه میزان بر تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد فارس تاثیر خواهد گذاشت؟
 اگر براورد هزینه ایجاد هر شغل پایدار، در حدود ۱۰۰ میلیون تومان باشد، با ۱ میلیارد دلار قریب ۵۰ هزار شغل پایدار می‌توان ایجاد کرد. میزان اشتغالزایی که از بابت این ۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود چقدر است؟
استاندار محترم فارس آیا از بروکراسی فوق سنگین اداری حاکم بر استان فارس اطلاع دارند و آیا می‌دانند از آخرین جلسه کارگروه مسکن و شهرسازی چقدر می‌گذرد و چه پروژه‌هایی بعد از سالها دوندگی اداری، همچنان در پیچ و خم کاغذبازی ادارات، پشت درب اتاق برخی روئسای محترم مانده‌اند؟

بی‌شک، شفاف سازی و صادقانه سخن گفتن، نخستین گام در حل معضلات اقتصادی و صنعتی استان است و اگر قرار بود مشکل بیکاری و رکود صنایع با آمارسازی حل شود، قطعا سالها قبل این مشکل حل شده بود!
کد مطلب : ۱۸۸۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما