۰
plusresetminus

همزمان با دهه مبارک فجر، امواج پنج رادیوی جدید درآسمان شیراز طنین انداز و شهر حسامی دیجیتالی شد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۷
وعده مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در خصوص احداث و راه اندازی ایستگاه تلویزیونی دیجیتال شهر حسامی ( مروشکان توجردی) بخش سرچهان بوانات محقق شد .
همزمان با دهه مبارک فجر، امواج پنج رادیوی جدید درآسمان شیراز طنین انداز و شهر حسامی دیجیتالی شد
به گزارش "حافظ نیوزمدیرکل صدا وسیمای فارس در سفر یک روزه خود به شمال استان پهناور فارس در شهریور امسال همزمان با افتتاح چند طرح ، ساخت ایستگاه تلویزیونی شهر حسامی برای پوشش دیجیتال این شهر و روستاهای اطراف آن را در دستور کار قرار داد .
به گزارش روابط عمومی صدا وسیمای فارس، با تلاش مهندسان بخش های تاسیسات و فرستنده های تلویزیونی و اف امِ معاونت فنی صدا وسیما و حمایتهای معاونت توسعه و فن آوری رسانه سازمان صدا و سیما ، ساختمان ایستگاه تلویزیونی شهر حسامی احداث و با جدیدترین سامانه پخش دیجیتال موسوم بهDVB – T2  تجهیز و به بهره برداری رسید .
این فرستنده دیجیتال نسل جدید دارای 33 شبکه با کیفیت بالا می باشد که شامل 18 شبکه تلویزیونی و15 شبکه رادیویی دیجیتال ملی و استانی است .
مردم شریف شهر حسامی و روستاهای اطراف از جمله مروشکان توجردی که جمعیتی بالغ بر 6000 نفر را تشکیل می دهند شبکه های مورد علاقه خورد را می توانند روی باندUHF  کانال 24 تماشا کنند .
همچنین در ایام الله مبارک فجر انقلاب اسلامی همزمان با هفت استان درکشور پنج رادیوی جدید دیگر در شهر مقدس شیراز به بهره برداری رسید .
در مراسمی همزمان با هفت مرکز استان دیگر بصورت ویدئو کنفرانس و متمرکز رادیو های جمعیتی در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام افتتاح و به بهره برداری رسید.
برنامه های این رادیوهای جدید که در قالب اف ام  (FM) برای مردم عزیز شهر مقدس شیراز ارسال می شود شامل راديوانقلاب(5/9٥ مگاهرتز)، راديوتلاوت (5/101مگاهرتز) ، راديوگفتگو (5/103 مگاهرتز) ، راديوصبا(5/105مگاهرتز) ، راديونمايش(5/107مگاهرتز) می باشد .
پیش از این یازده شبکه رادیویی دیگر روی موج اف ام در شهر مقدس شیراز قابل دریافت بود که با اضافه شدن رادیوهای جمعیتی جدید به 16 شبکه رادیویی اف ام با کیفت بالا ارتقاء یافت .
 
کد مطلب : ۱۸۸۹۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما