استاندار فارس خبر داد

910 میلیون دلار جلب و جذب سرمایه در سال 96/ اتمام آزاد اصفهان به شیراز تا پایان 97

26 بهمن 1396 ساعت 1:10

استاندار فارس گفت: 910 میلیون دلار جلب و جذب سرمایه در سال 96 داشتیم که 50 درصد از آن در بخش انرژی‌های پاک سرمایه‌گذاری شده است.


به گزارش "حافظ نیوزاسماعیل تبادار عصر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: در روزهای گذشته شاهد جشن پیروزی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بودیم و وارد 40 سالگی انقلاب شدیم؛ باوجود اینکه تبلیغات فراگیری در سطح دنیا بر اساس اینکه شاید نگاه مردم و پشتیبانی آن‌ها از انقلاب کمتر شده باشد، شکل گرفت.
وی افزود: جلوه و شکوهی که مردم در تمام سطح کشور با حضور خودشان در 22 بهمن نشان دادند، دلالت بر این بود که مردم سخت حافظ و نگهبان این انقلاب هستند.
استاندار فارس بابیان اینکه انقلاب اسلامی بر اساس مجاهدت‌ها و کوشش مردم بود که رهاورد آن استقلال، آزادی و نظام سیاسی مردم‌سالاری دینی بود، گفت: انقلاب اسلامی از بدو پیروزی خودش با نا ملایمت‌های بسیاری روبه‌رو بوده است.
تبادار با اشاره به اینکه ثابت شد ایران درزمینه‌ هسته‌ای فقط به دنبال بهره‌برداری از دانش روز بوده، تصریح کرد: در مذاکره برجام ایران ثابت کرد که اهل مذاکره و گفت‌وگو و مراوده با دنیا است و چیزی برای پنهان ندارد و به حقانیت خود را ثابت کرد.
وی ادامه داد: باوجود اینکه بعد از ماه‌ها این مذاکرات به سرانجام عقلانیت دنیا رسید، شاهد هستیم کسانی که مدعی حقوق بشر، مراوده و وفای به عهد هستند آنقدر بی‌وفایی و بدعهدی را در دستور کار خود قرار دارند و تا زمانی که دیگران عهد را نشکنند، ایران آن را به‌عنوان یک میثاق بین‌المللی قبول خواهد داشت.
این مقام مسؤول مطرح کرد: مشکلات همیشه وجود دارد اما در ایران به دلیل وجود نیروی انسانی برجسته و خلاق که به‌عنوان اصل سرمایه هستند، منابع طبیعی، بهره‌گیری از فناوری سیر پیشرفت خود را دارد و یکی از کشورهای برجسته‌ای است که می‌تواند با کمترین مجال بیشترین بهره را بگیرد.
تبادار بابیان اینکه فارس به‌عنوان یک کشور کوچک ایران قلمداد می‌شود، خاطرنشان کرد: فارس هم‌ظرفیت معدنی و صنعتی بسیاری دارد و هم‌ظرفیت مناسبی در کشاورزی و دامداری که 10 درصد مجموعه کشاورزی و دامی کشور در فارس تهیه می‌شود که در امنیت غذایی کشور نقش‌آفرین است.
وی به اشاره لطمه دیدن بخش کشاورزی به دلیل خشک‌سالی، بیان کرد: سدهایی مثل سدنرگی، کوار، چشمه عاشق و سایر سدهای به بهره‌برداری نرسیده، اگر به آغاز به فعالیت کنند زمینه آب‌رسانی مناسب را برای استان فراهم می‌کند.
استاندار فارس بابیان اینکه انتقال آب از خلیج‌فارس به منطقه ویژه لامرد در دستور کار است، گفت: یکی از پهنه‌های آب ژرف در ارسنجان فارس قرار دارد که یکی از برجسته‌ترین منابع آب فارس قلمداد می‌شود.
تبادار با اشاره به اهمیت حمل‌ونقل جاده‌ای فارس به دلیل اینکه محل گذر اکثر استان‌های کانون بار است، تصریح کرد: 2 هزار و 300 کیلومتر بزرگ‌راه موردنیاز، نزدیک به یک هزار و 300 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و نزدیک به 450 کیلومتر آن در دستور کار قرار دارد و 600 کیلومتر در برنامه‌ی آینده جهت شروع کار است.
وی افزود: اولین آزادراه جنوب کشور از اصفهان به شیراز در دستور کار است که 222 کیلومتر از ایزد خواست شروع می‌شود و شیراز را 130 کیلومتر به مرکز کشور نزدیک می‌کند که تا پایان سال 97 با مبلغی بالغ‌بر 2 هزار و 300 میلیارد تومان به‌صورت مشارکتی بخش خصوصی و دولتی به پایان برسد.
این مقام مسؤول با اشاره به‌قرار داشتن آزادراه‌های لار به بندرعباس، شیراز به بوشهر، منطقه ویژه لامرد به پارسیان و فسا به شیراز، تصریح کرد: بیش از 14 میلیون بار در بخش‌های مختلف از فارس به سمت استان‌های دیگر حمل می‌شود، به همین دلیل به یک خط ریلی شیراز به اصفهان قانع نیستیم و خط ریلی را باید به کانون‌های بار وصل کنیم.
تبادار ادامه داد: ریل اقلید به یزد در حال ساخت است که اگر تا سال آینده راه‌اندازی شود، فاصله‌ی 24 ساعته ریلی شیراز به مشهد به 18 ساعت کاهش می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: خط ریلی تهران به شیراز و وصل کردن آن به بوشهر به‌عنوان کانون بار است ک فاینانس و پیمانکار آن مشخص‌شده و از سال آینده ساخت آن شروع می‌شود.
استاندار فارس با اشاره به خط ریلی گل گهر به شیراز، بیان کرد: بیش از 300 کامیون بار را در این مسیر جابه‌جا می‌شود که ساخت آن آغازشده و نزدیک به 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ همچنین خط ریلی شیراز به اهواز در برنامه‌های آینده این بخش قرار دارد.
تبادار گفت: در بخش حمل‌ونقل هوایی، دومین ترمینال داخلی کشور داریم که ترمینال بین‌المللی با 20 هزار متر در دستور کار قرار دارد که با افتتاح آن، حمل‌ونقل هوایی شیراز به‌عنوان یک هاب منطقه‌ای محسوب می‌شود و بخش زیادی از مسافرت‌های بین‌المللی را در شیراز محیا کند.
وی بابیان اینکه فرودگاه لار، لامرد و جهرم فعال هستند و فرودگاه آباده، فسا و داراب در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: گردشگری به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های برجسته‌ فارس است که یکی در گردشگری آسان‌سازی حمل‌ونقل از مهم‌ترین مسائل محسوب می‌شود.
این مقام مسؤول با اشاره به راه‌اندازی اولین قطار گردشگری شیراز به اصفهان-یزد، افزود: صنعت و کشاورزی قوت کارآفرینی و اقتصاد است، اما گردشگری در دنیای امروز اهمیت خاص خود را دارد.
تبادار مطرح کرد: بوم‌گردی در روستاها و هتل‌سازی در مراکز شهرها را جهت فراهم کردن زمینه‌ی اقامت گردشگران در مناطق مختلف فارس در دستور کار خود قراردادیم.
وی بابیان اینکه فارس در علم طب زبان زد است، ادامه داد: دو مرکز علمی دانشگاه شیراز و علوم پزشکی شیراز حداقل 2 هزار اساتید برجسته در سطح کشور دارد که شاهد آن هستیم که در سطح دنیا شیراز را درزمینه‌ی پیوند کبد، قرنیه‌ چشم و حلزون گوش و در بحث پیوند کلیه می‌شناسند.
استاندار فارس با اشاره به پروژه شهر سلامت در زمینی 8 هزار و 500 هکتاری بااعتباری بالغ‌بر 7.8 میلیارد دلار، خاطرنشان کرد: شهر سلامت در راستای جذب توریسم سلامت در دستور کار قرار دارد که روز گذشته 430 میلیون دلار به‌عنوان اولین فاینانس از طرف چین نهایی شده است.
تبادار با اشاره به افتتاح فاز اول فولاد نی‌ریز بااعتباری بالغ‌بر 400 میلیارد تومان، بیان کرد: ذوب‌آهن پاسارگاد برای اولین سال 200 میلیون دلار صادرات داشته که 280 میلیون دلار توسعه را در دستور کار خود قرار داده است.
وی بابیان اینکه به دنبال پیوند دانشگاه و صنعت هستیم، گفت: دانش‌آموخته‌های آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها حتماً باید در دوره تحصیل خود حرفه‌ای را یاد بگیرند.
این مقام مسؤول بابیان اینکه در سال‌های گذشته فارس رتبه 18 را در سطح کشور داشته که در سال 95 به رتبه 4 و امسال رتبه یک ارتقا پیداکرده است، تصریح کرد: 96 میلیون دلار جلب و جذب سرمایه‌گذاری در سال گذشته و 910 میلیون دلار جلب و جذب سرمایه در سال 96 داشته‌ایم.
تبادار افزود: 50 درصد از 910 میلیون دلار جلب و جذب سرمایه در سال 96 در بخش انرژی‌های پاک سرمایه‌گذاری شده است.
وی مطرح کرد: برای انجام کارهای بزرگ در کشور باید بخش خصوصی را در کنار خودمان داشته باشیم، دولت در اصل سرمایه‌گذاری نباید دخالت داشته باشد بلکه زمینه سرمایه‌گذاری را برای دیگران و بخش خصوصی فراهم کند.
استاندار فارس با اشاره به حضور «شستا» در استان جهت تعرفه دارایی‌های فارس به بخش خصوصی، ادامه داد: مجموعه‌های خصوصی را باید با تسهیلات دولتی و غیردولتی تقویت کرد.


کد مطلب: 18907

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18907/910-میلیون-دلار-جلب-جذب-سرمایه-سال-96-اتمام-آزاد-اصفهان-شیراز-پایان-97

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir