تفکیک و واگذاری بی سروصدای زمین‌هایی که حکم طلا پیدا خواهند کرد

26 بهمن 1396 ساعت 11:44

در حالی که احداث سد تنگ سرخ یکی از پرچالش‌ترین طرح‌های عمرانی شیراز طی چند دهه اخیر بوده، تصاویر دریافتی از زمین‌های اطراف این سد در بالادست شهر شیراز، چالش جدیدی را ایجاد می‌کند و آن، احتمال تفکیک و واگذاری زمین‌های اطراف این سد به برخی افراد و سازمان‌های خاص است.


به گزارش "حافظ نیوزدر حالی که احداث سد تنگ سرخ یکی از پرچالش‌ترین طرح‌های عمرانی شیراز طی چند دهه اخیر بوده، تصاویر دریافتی از زمین‌های اطراف این سد در بالادست شهر شیراز، چالش جدیدی را ایجاد می‌کند و آن، احتمال تفکیک و واگذاری زمین‌های اطراف این سد به برخی افراد و سازمان‌های خاص است.
زمین‌هایی که جزء اراضی ملی و منابع طبیعی محسوب می‌شوند و در عین حال، در این ایام قیمت چندانی ندارند اما قطعا در صورت احداث سد تنگ سرخ، به ناگاه با افزایش چندبرابری مواجه خواهند شد و حکم طلا پیدا خواهند کرد.
هدف از این نوشتار، شفاف‌سازی در واگذاری زمین‌های اطراف این سد است. پرسش مهم این است که آیا تفکیک و واگذاری این زمین‌ها به برخی افراد و ارگان‌های خاص صحت دارد یا خیر و ابهام بزرگ‌تر این است که در صورت صحت اصل خبر، چرا این زمین‌ها به مزایده گذاشته نمی‌شوند تا عادلانه بین مردم تقسیم شوند و باز هم برخی یقه‌سفیدها و لابی‌های پرنفوذ در برخی ساختارهای قدرت، سهم ویژه‌ای از این منطقه برداشت نکنند؟
خبرنگار "حافظ نیوز" طی روزهای آینده، در این‌باره با مسئولان شهری و استانی به گفتگو خواهد نشست و نتیجه آن را به اطلاع عموم خواهد رساند.


کد مطلب: 18910

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18910/تفکیک-واگذاری-بی-سروصدای-زمین-هایی-حکم-طلا-پیدا-خواهند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir