خدارا هزار مرتبه شکر...این مشکل هم برطرف شد!

7 اسفند 1396 ساعت 0:40

چندی پیش بزرگی از فکر و طرحش برای تغییر نام وزارت "آموزش و پرورش" به وزارت " تربیت رسمی و عمومی" میگفت. با خودم گفتم خب, خدارا شکر... با این تصمیم خردمندانه تمام مشکلات آموزشی و پرورشی معلمان و دانش آموزان برطرف شد...


یادداشت  "حافظ نیوز" // زهرا رزمی

چندی پیش بزرگی از فکر و طرحش برای تغییر نام وزارت "آموزش و پرورش" به وزارت " تربیت رسمی و عمومی" میگفت. با خودم گفتم خب, خدارا شکر... با این تصمیم خردمندانه تمام مشکلات آموزشی و پرورشی معلمان و دانش آموزان برطرف شد.
دیگر معلمی برای امرار معاش به دنبال شغل دوم نمی گردد و تمام دغدغه و توان خود را برای کارش خواهد گذاشت و با خیال آسوده به علم آموزی مشغول می شود.
دانش آموزان در مدرسه,در دومین جامعه ای به آن وارد می شوند پایه مسایل فرهنگی را می آموزند تا در بزرگسالی شخص با فرهنگ و متمدنی تلقی شوند,مثلا زباله هایشان را تفکیک کرده,در محیط نمی ریزند یا با دید باز وارد بازار کار می شوند و هزار مساله دیگر که با این شیوه حل خواهد شد.
دیگر مدیران بازنشسته بر سر کار نمی آیند و میدان به جوانان خواهد رسید.
دیگر همه از آموزش رایگان بهره مند خواهند شد و خانواده ها زیر بار مثلا کمک به مدرسه کمر خم نخواهند کرد.
دیگر تبعیضی بوسیله مدارس غیر انتفاعی صورت نخواهد گرفت.
و هزاران دیگر دیگر.
به راستی چه عالی شد که اینگونه شد. به چه باید هایی با این طرح جامه عمل پوشیده شد.
دیگر کسی به "هیپوتالاموس" , "زیرنهنج" نخواهد گفت و بجای "فتو سنتز" , "فروغ آمایی" به گوشمان نمی خورد تا دانش آموزان با خیال راحت حرفی در میادین جهانی داشته باشند.
 آن خردمندی که چنین طرحی داد, واقعا شایسته تقدیر است چرا که باز هم مساله ای حیاتی در هیاهویی بی مورد به باد فراموشی سپرده شد.
من,شما,همه ما میدانیم اگر فکری به حال مشکلات ذکر شده و هزاران مشکل دیگر نکنیم,به زودی سنگ روی سنگ بند نمی شود,چرا کسی نیست که بداند "خشت اول چون نهد معمار کج,تا ثریا می رود دیوار کج".
که بسیاری مشکلات ما از عدم توجه به پایه است,چه پایه ای اساسی تر از مدرسه و تعلیم و تربیت.
بیاییم در آستانه سال نو این را هم به آرزوهایمان بیافزاییم,شاید محقق شود.
 


کد مطلب: 18969

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18969/خدارا-هزار-مرتبه-شکر-این-مشکل-هم-برطرف

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir