«خاتون آب و آیینه» به زیبایی هنر نمایش را برای بیان حقایق دین به كار گرفت

9 اسفند 1396 ساعت 17:07

معاون اجرایی سپاه فجر فارس با اشاره به اكران موفق نمایش چند رسانه‌ای «خاتون آب و آیینه» گفت: این نمایش و «فصل شیدایی» به زیبایی توانستند هنر نمایش را در خدمت بیان حقایق دین و مكتب قرار دهند.


به گزارش "حافظ نیوز"، مجید علیپور، معاون اجرایی سپاه فجر فارس در حاشیه اكران نمایش چند رسانه‌ای «خاتون آب و آیینه» با بیان اینكه این نمایش به خوبی توانست پیام‌های خود را به مخاطبان انتقال دهد، گفت: سال‌های سال برخی ادعا داشتند كه ما در عرصه هنر چیزی جز لودگی و اتفاقات دیگر نیست اما ما دیدیم كه امثال این نمایش و «فصل شیدایی» به زیبایی توانستند هنر نمایش را در خدمت بیان حقایق دین و مكتب قرار دهند.
وی با تصریح اینكه بحمد الهی مردم شیراز استقبال گسترده‌ای از نمایش «خاتون آب و آیینه» كرده‌اند، گفت: این كار توانست اثر خود را بگذارد.
علیپور در ادامه با یادآوری این نكته كه هر كاری دارای نقاط قوت و ضعفی است، گفت: این نمایش برای نخستین بار است كه اجرا می‌شود و همه اتفاقات آن هم در شیراز رقم خورده است اما به طور كلی پختگی لازم را برای انتقال مفاهیم و حقایق ناب اسلامی به مخاطبان داشت.
معاون اجرایی سپاه فجر فارس ادامه داد: در این نمایش سكانس‌های مختلفی پشت سر هم ارائه می‌شد و ممكن است مخاطب نیاز به زمان بیشتری برای تحلیل این سكانس‌ها كه هر كدام بیانگر حقایق اسلام هستند، باشد البته وقفه‌هایی بین صحنه‌ها وجود دارد كه بیننده می‌تواند از این فرصت برای تحلیل استفاده كند و از سوی دیگر این وقفه هم می‌تواند ضعفی برای این نمایش باشد ولی به طور كلی این نمایش، كار بسیار زیبایی بود.

حتماً برای رفع دغدغه‌های هنرمندان انقلابی خود ایفای نقش می‌كنیم
وی در ادامه در پاسخ به اینكه آیا قول مساعدی برای حمایت از هنرمندان انقلابی فارس می‌دهد، گفت: اگر ما دغدغه‌های جوانان انقلابی خود را بفهمیم قطعاً می‌توانیم ایفای نقش كنیم به عنوان مثال در فضای فرهنگی می‌توانیم ارتباطی میان مسائلی دینی و دفاع مقدس و غیره ایجاد كرده و پیام‌های آن‌ها را به مخاطبان خود از طریق ابزار هنر انتقال دهیم.
علیپور ادامه داد: گاهی اوقات برای انجام یك نیازی به دفاع مادی نیست و بیشتر یك همگرایی و هم‌صدایی لازم است و ما نیز قطعاً حمایت‌های لازم را در این باره خواهیم داشت.
ایکنا


کد مطلب: 19000

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19000/خاتون-آب-آیینه-زیبایی-هنر-نمایش-بیان-حقایق-دین-كار-گرفت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir