۰
plusresetminus
قطارشهری شیراز؛

پروژه‌ای تزئینی و فانتزی یا مهمترین وسیله حمل‌ونقل درون‌شهری؟

تاریخ انتشارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۳
مدت‌هاست این تصور در افکار عمومی ایجاد شده است که متروی شیراز، یک متروی تزئینی و تشریفاتی است که در حمل‌ونقل مسافر و مسافرت‌های درون‌شهری، نقش چندانی ندارد...
پروژه‌ای تزئینی و فانتزی یا مهمترین وسیله حمل‌ونقل درون‌شهری؟
"حافظ نیوز" // مدت‌هاست این تصور در افکار عمومی ایجاد شده است که متروی شیراز، یک متروی تزئینی و تشریفاتی است که در حمل‌ونقل مسافر و مسافرت‌های درون‌شهری، نقش چندانی ندارد و این تصور با توجه به خلوت بودن بیش از حد ایستگاه‌های قطار شهری شیراز در بیشتر ایام سال رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته است.
شاید یکی از دلایل به وجود آمدن این تصور، عدم سرمایه‌گذاری و تبلیغات مناسب برای اطلاع‌رسانی به شهروندان در خصوص مزایای استفاده از مترو بوده است و شاید دلیل مهمتر، بار ترافیکی کم در حدفاصل میدان احسان تا میدان نمازی و وجود خطوط اتوبسرانی و تاکسی‌های خطی متعدد در این مسیر است که سبب می‌شود در زمانی کوتاهتر، بر روی زمین بشود این مسیر را طی کرد.
اما شاید مهمترین دلیل برای عدم استقبال شهروندان شیرازی از خطوط مترو، طولانی بودن زمان حرکت قطارها از ایستگاه‌ها بوده است به نحوی که در برخی اوقات، مسافران انتظاری ۳۰ دقیقه ای را تجربه می‌کنند تا قطار بعدی از راه برسد!
اینک اما با کاهش زمان حرکت قطارها از ایستگاه‌ها، بیش از ۱۶ درصد به استفاده‌کنندگان از متروی شیراز افزوده شده است. درصدی که جمعیتی بالغ بر ۷۰۰۰ نفر در روز را شامل می‌شود و این نشان می‌دهد کاهش زمان حرکت قطارها و راه‌اندازی خطوط مترو در مناطقی که بار ترافیکی بیشتری دارند، می‌تواند متروی شیراز را به جدی‌ترین وسیله حمل‌ونقل درون‌شهری طی یک دهه آینده برای شیرازی‌ها تبدیل کند.
کد مطلب : ۱۹۰۱۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما