اقدام تاسف برانگیز شورای شهر شیراز در تغییر نام تالار مرحوم «فرج الله سلحشور»

14 اسفند 1396 ساعت 20:49

در جلسه علنی امروز شورای شهر شیراز، در اقدامی تاسف برانگیز و پرابهام، نام تالار تئاتر «فرج الله سلحشور» تغییر یافت. مرحوم فرج الله سلحشور از جمله هنرمندان متعهد و صاحب سبک سینما و تلویزیون ایران بود که در ساخت فیلم با داستان‌های قرآنی و با سبکی مخاطب‌پسند، تبحر داشت و آثاری چون سریال یوسف پیامبر و مردان آنجلس از جمله فیلم‌های اوست.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "حافظ نیوزدر جلسه علنی امروز شورای شهر شیراز، در اقدامی تاسف برانگیز و پرابهام، نام تالار تئاتر «فرج الله سلحشور» تغییر یافت. مرحوم فرج الله سلحشور از جمله هنرمندان متعهد و صاحب سبک سینما و تلویزیون ایران بود که در ساخت فیلم با داستان‌های قرآنی و با سبکی مخاطب‌پسند، تبحر داشت و آثاری چون سریال یوسف پیامبر و مردان آنجلس از جمله فیلم‌های اوست.

رهبر معظم انقلاب نیز در پیام تسلیت به مناسبت رحلت این هنرمند می‌فرمایند: «آثار پر آوازه و ماندگار این هنرمند با ایمان که مرزهای کشور را درنوردیده و مایه‌ی آبرو و اعتبار هنر سینمای ایران در چشم ملتهای دیگر کشورها گشت، بی‌گمان در شمار حسنات بازمانده از وی و موجب اجر الهی و نام نیک مردمی ایشان خواهد بود...»

اما روی دیگر سکه فعالیت‌های هنری فرج الله سلحشور، انتقادات بی پرده وی از برخی بازیگران و افشاگری‌های او از پشت پرده سینمای ایران بود. انتقاداتی که هیچ‌گاه از سوی جریان موسوم به روشنفکری در سینما و فرهنگ پذیرفته نشد و کار به جایی رسید که این جریان، فرج الله سلحشور را در انزوای کامل و آماج بیشترین حجم از تخریب‌ها قرار داد.

هنگامی که در صحن علنی شورای شهر شیراز، بحث تغییر نام تالار تئاتر فرج الله سلحشور به نام استاد «مهدی فقیه» به میان آمد، بیش از آنکه حس تقدیر از این هنرمند گران‌سنگ شیرازی در ذهن نگارنده متبادر شود، اراده جدی برای حذف نام مرحوم سلحشور از هنر تئاتر در پایتخت فرهنگ و هنر توسط برخی شورانشینان به ذهن آمد. گویی جریان روشنفکرنمایی در شورای شهر شیراز هم جای پایی دارد...

اگر هدف شورای شهر، صرفا تکریم استاد فقیه و پاسداشت یک عمر فعالیت هنری این هنرمند شیرازی بود، می‌شد یک تالار یا یک سالن نمایش و یا یک مجموعه هنری دیگر را در این شهر، به نام ایشان نام‌گذاری کرد. طی روزهای آینده، این ابهام بزرگ موضوع پرسش نگارنده از خانم لیلا دودمان رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر شیراز و دیگر اعضای این کمسیون خواهد بود.

گزارش: سیده سعیده موسوی


کد مطلب: 19045

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19045/اقدام-تاسف-برانگیز-شورای-شهر-شیراز-تغییر-نام-تالار-مرحوم-فرج-الله-سلحشور

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir