۰
plusresetminus
استاندار فارس:

منش عدالت‌خواهی حضرت فاطمه(س) در جامعه نهادینه شود

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۳
استاندار فارس گفت : اخلاق، همسرداری و منش در عدالت‌خواهی حضرت فاطمه(س) باید به عنوان الگو در جامعه اسلامی نهادینه شود.
منش عدالت‌خواهی حضرت فاطمه(س) در جامعه نهادینه شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "حافظ نیوز اسماعیل تبادار پیش از ظهر امروز در دومین همایش ملی ریحانه‌النبی(س)   اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) تربیت شده مکتب پیامبر اسلام(ص) و اسوه تمام معنا در عشق، عبادت، مودت و خدمت به مردم  و نیز نماد ستون  در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی است.
وی با اشاره به اینکه  صدیقه کبری(س) انسانی به تمام معنا زن، موجودی الهی  و جبروتی بوده و تمام جلوه‌های ملکی و ناسوتی در او جمع شده است، افزود: فاطمه(س) تنها الگوی زن مسلمان نیست بلکه در تمام لحظه‌های عمر کوتاه و سرشار از ارزش‌های اجتماعی، اخلاق و تربیتی او می‌توان اسوه و نمونه‌ رفتاری برای مردم جهان باشد.
مقام ارشد اجرای استان فارس در مورد نهج‌البلاغه به عنوان کتابی سودمند که در کرامت انسانی تاثیر تعیین کننده‌ای دارد، گفت: برای تحقق رهنمود‌های حضرت علی(ع)  باید اهتمام و کم‌گویی و بیشتر به عمل و رسالت رفتاری در جامعه پرداخته شود.
تبادار بیان داشت: در عالم هستی دلسوزتر، عالم‌تر، آگاه‌تر و فداکارتر از حضرت علی(ع) وجودندارد چراکه در لحظه بعثت و رحلت پیامبرگرامی اسلامی درخدمت ایشان بوده‌ است.
وی اضافه کرد: نهج‌البلاغه گزیده‌ای از سخنان گران‌بهای  حضرت علی(ع) علاوه بر تاثیر ژرف بر فرهنگ و ادبیات عربی و فارسی، کتاب تمامی انسان‌ها، روز‌ها و تاریخ و نیز کتاب نسل‌ها، حق‌ها و حقوق‌ها است.
استاندار فارس ابراز داشت: حضرت علی(ع) به فرمانداران زمان خود شیوه  مدیریت انسانی آموخت و باید  همواره راهنما و الگو قرار گیرد.
 
کد مطلب : ۱۹۰۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما