تصرف عدوانی زمین و اراضی ملی بیشترین گزارش مردم به منابع طبیعی

تعامل منابع طبیعی فارس با مردم مستقیم شد/رسیدگی به مشکلات در زمینه منابع طبیعی با سامانه استانداری

16 اسفند 1396 ساعت 16:24

در یک سال گذشته 49 طرح مطالعاتی و 39 طرح اجرایی آبخیزداری با مشارکت مردم و خیران در استان فارس اجرا شده و با تعامل مستقیم مردم و مسوولان اداره کل منابع طبیعی شاهد تحولات بزرگ و تاثیرگذار در عرصه آبخیزداری هستیم.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "حافظ نیوزعرصه‌های منابع طبیعی فارس گسترده بوده و فعالیت‌های گسترده‌ای نیز در آن انجام می‌شود که نیاز به حفاظت از این عرصه‌ها را افزایش می‌دهد.
این حفاظت بدون مشارکت و حمایت دلسوزانه مردم قطعاً محقق نمی‌شود. تجارب چندین سال گذشته نشان می‌دهد که با از بین رفتن بوته‌ها و گیاهان مرتعی ارزشمند دیگر امکان رویش مجدد جنگل‌هایی با قدمت چند صد ساله وجود ندارد.
بر اساس آمار منابع طبیعی فارس در یک سال گذشته 49 طرح مطالعاتی و 39 طرح اجرایی آبخیزداری با مشارکت مردم و خیران اجرا شده و با تعامل مستقیم مردم و مسوولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس شاهد تحولات بزرگ و تاثیرگذار در عرصه آبخیزداری استان هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با تاکید بر اهمیت تعامل مردم با اداره‌ها و مسوولان به خبرنگار فارس می‌گوید: منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در محل سامانه الکترونیکی در استانداری فارس پاسخگوی مردم است.
مهرزاد بوستانی ادامه می‌دهد: به این ترتیب این اداره کل پاسخگوی مستقیم سوالات و درخواست‌های مردمی در حوزه‌های مختلف منابع طبیعی استان از طریق تلفن 111 در مرکز سامد استانداری فارس است.
وی اضافه می‌کند: ضمن حضور در این مرکز با مردم گفتگوی تلفنی داشتم و در زمینه حل و فصل مشکلات آنان در حوزه منابع طبیعی به صورت غیر حضوری  گفت‌وگو و راهنمایی‌های لازم ارائه شد.
بوستانی عملکرد این سامانه را در رسیدگی به مشکلات مردم موثر می‌داند و بیان می‌کند: این سامانه نیاز به مراجعه حضوری مراجعان را به ادارات مختلف برطرف می‌کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس معتقد است: اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به مردم و تکریم ارباب رجوع در کمترین زمان ممکن و تسریع پاسخگویی به مطالبات و درخواست‌های مردمی و بهره‌برداران از سیاست‌های اصولی و مهم این اداره کل است تا در تکریم ارباب رجوع به بهترین شکل ممکن عمل کند.
وی ادامه می‌دهد: سامانه ارتباط مردمی استانداری فارس، بهترین گزینه برای رساندن پیام مردم به مسوولان است و اداره‌های کل باید به پاسخگویی مستقیم به ارباب رجوع از طریق این سامانه توجه ویژه داشته باشند.

بوستانی تاکید می‌کند: بیشتر مکالمات و موضوعات ارسالی به اداره کل منابع طبیعی فارس مربوط به واگذاری و تصرف عدوانی زمین و اراضی ملی شده هستند.
وی در ادامه می‌گوید: مسائل مربوط به امور دام، مجوزها و زمین‌خواری در رتبه‌های بعدی این گزارشات قرار دارد که با بررسی شکایات ارسال شده، مشخص می‌شود که شیراز به عنوان مرکز استان بیشترین حجم پیام‌های ارسالی به اداره کل منابع طبیعی استان دارد و شهرستان‌های سپیدان و مرودشت در رتبه‌های بعد قرار می گیرند.


کد مطلب: 19052

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19052/تعامل-منابع-طبیعی-فارس-مردم-مستقیم-رسیدگی-مشکلات-زمینه-سامانه-استانداری

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir