۰
plusresetminus
سخنگوی شورا اسلامی شهر شیراز در گفتگو با حافظ نیوز:

طرح احداث اتوبوس هوایی در شیراز، کارشناسی شده و علمی است/ رسیدگی به مناطق محروم دغدغه اعضای شوراست

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۱۲
در حاشیه جلسه این هفته شورای اسلامی شهر شیراز، علی ناصری؛ سخنگوی شورا در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی "حافظ نیوز" پاسخگوی تعدادی از سوالات مطروحه شد.
طرح احداث اتوبوس هوایی در شیراز، کارشناسی شده و علمی است/ رسیدگی به مناطق محروم دغدغه اعضای شوراست
در حاشیه جلسه این هفته شورای اسلامی شهر شیراز، علی ناصری؛ سخنگوی شورا در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی "حافظ نیوز" پاسخگوی تعدادی از سوالات مطروحه شد که در ادامه شرح این گفتگو را می خوانید:

*منازل مبله شهروندان که در عید، به گردشگران کرایه داده می شوند فاقد نظارت و کنترل هستند و بعضا با هر قیمتی و هر وضعیتی به مسافران کرایه داده میشوند، اداره ساماندهی خانه مسافر هم در این باره نتوانسته است شرایط رو بهبود ببخشد در این باره برنامه ای امسال دارید؟
 

در ستاد تسهیلات نوروزی که شامل ادارات، نهادها و ارگان های متفاوتی هستند، از غریب یک ماه پیش جلسات زیادی در زمینه های مختلف گرفته شده که به هر حال بتوانیم همزمان با استقبال سال جدید خاطره خوبی را هم برای عزیزانی که از نقاط مختلف کشور وارد شهر علم و ادب، سومین حرم اهل بیت(ع)، شهر شیراز می شوند فراهم شود؛ من استنباطم این هست که قطعا در این زمینه هم برنامه ریزی و تمهیداتی اندیشیده شده ان شا الله مجددا ما هم پیگیری خواهیم کرد.
 
*تا وقتی که این خانه ها از حالت مخروبه خارج نشوند و مورد توجه و مرمت قرار نگیرند احتمال آسیب رسانی به آنها هست. در این باره شورا چه برنامه ای داره؟
 
ان شا الله ما به سمت خواهیم رفت که بافت تاریخی فرهنگی و مذهبی شیراز احیا و حفظ شوند و قطعا با هماهنگی که با ادارات ارگان ها و نهادهای مرتبط در این زمینه خواهیم داشت در این جهت گام برمی داریم و با استارتی که زده شده کار انجام خواهد شد.
 
*شهردار شیراز دیروز بازدید سرزده ای از محله کتس بس داشتند و گزارشات مردمی نیز نشان می دهند که وضعیت بهداشت، معابر عمومی و سرانه فضای سبز و پارک و بهداشت  و خیلی موارد دیگر در محلات حاشیه ای شهر وضعیت بسیار بدی دارن آیا شورای شهر برای این موضوع برنامه ویژه ای در نظر داره و ردیف بودجه خاصی در نظر گرفته شده برای محرومیت زدایی یا همان برنامه های همیشگی و روتین در جریان هست؟
 
یکی از دغدغه های عمده ما رسیدگی به مناطق کم برخوردار است، به ویژه عزیزان حاشیه نشین، این بحث بسیار مهم هست که  در بررسی لایحه بودجه هم پیش بینی هایی شد؛ به ویژه مناطقی از شهرداری که جز مناطق کم برخوردار هستند و به هرحال مسائل حاشیه نشینی در آن قسمت ها بیشتر مشهود است.
دیگر اینکه طی جلساتی هم که با شهردار داشتیم اعضا شورای شهر تکید ویژه ای بر این مسئله داشتند که به هر حال رسیدگی های ویژه انجام شود، همچنین شهردار هم به شخصه در این زمینه احتمام خاصی دارند. در لایحه بودجه به هرمنطقه بودجه ای تعلق می گیرد که البته از کل لایحه بودجه 76 درصد برای عمران و آبادی و 26 درصد برای مسائل جاری در نظر گرفته شده است.
 
*با توجه به اینکه هنوز خطوط متروی شیراز علیرغم صرف ده ها میلیارد تومان تکمیل نشدن آیا خط اتوبوس هوایی یک طرح فانتزی برای شهر شیراز هست یا پیوست ترافیکی داره؟

برای روان سازی حمل و نقل یک ایده این هست که ما اتوبان ها و معابر و جاده ها را اصلاح کنیم اما با پیشرفت جهان به سمت مترو رفتیم و از سطح به زیر زمین رفتیم برای مترو سازی و ... باید بیان کرد که مترو خوب و جوابگو هست ولی با توجه به طولی که این ساخت و ساز دارد و همچنین میزان هزینه دیگر امروزه جهان دیدگاه جدیدی پیدا کرده و اعتقاد بر این است که می توان با اتوبوس های هوایی حمل و نقل هوایی هم داشت، در شیراز هم  کار کارشناسی انجام شده و اصلا این کار فانتزی نیست بلکه همان طور در بسیاری از کشورهای مطرح جهان مثل آلمان و ایتالیا و حتی کشور همسایه مثل ترکیه این کار انجام شده ما هم با پیش بینی هایمان و کار کارشناسی که انجام دادیم  و حضور کارشناس های داخلی و خارجی می توانیم این کار را انجام دهیم، به ویژه ما از پل معالی اباد تا ایستگاه راه اهن 8 کیلومتر را داریم که تمام کارهای کارشناسی برای این مسیر انجام شده و با حداقل یک دهم هزینه مترو می توانیم 12 تا 14 ماه بعد از استارت به بهره برداری برسیم.
لازم به ذکر هست که با این کار سرعت حمل و نقل خیلی زیاد هست از لحاظ عمر مفید دستگاه که مثلا تاکسی 5 سال یا اتوبوس 10 سال و یا مترو 30 سال هست  اتوبوس هوایی بالغ بر این زمان است که بسیار کار ساز است، ضمن اینکه خیلی از فضای سبز و اماکن تاریخی و هنری و فرهنگی از بین نمی روند و ما می توانیم یک روان سازی داشته باشیم با هزینه کمتر سرعت عمل و کیفیت بیشتر و بازدهی و بهره وری هم بهتر؛ ما باید مقداری با علم روز جهان پیش بریم.

 
کد مطلب : ۱۹۰۵۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما