یک اقتصاددان:

ارز دیجیتال مانع ورود سرمایه‌گذاران به عرصه تولید است

18 اسفند 1396 ساعت 16:47

استاد بخش اقتصاد دانشگاه شیراز گفت: جدی‌ترین آسیب وجود ارز دیجیتال، ممانعت از ورود سرمایه‌گذاران به عرصه تولید است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "حافظ نیوز دکتر جعفر قادری در گفتگو با خبرگزاری علم و فناوری در فارس اظهار کرد: ارز دیجیتال هنوز توسط بانک مرکزی به رسمیت شناخته نشده و سازوکار مشخصی برای کنترل ندارد.
وی ادامه داد: تا زمانی که این ارز شناخته نشود و جا نیفتد وضعیت قابل قبولی در زمینه ورود سرمایه‌گذاران به عرصه تولید وجود نخواهد داشت و مشکلات جدی‌تری برای این عرصه به وجود می‌آید.
نماینده سابق شیراز در مجلس خاطرنشان کرد: بانک مرکزی باید مقدمات لازم و سازوکارها را فراهم کند تا اگر در آینده شرایطی پیش بیاید که ناچار باشیم از ارز دیجیتال استفاده کنیم بستر لازم وجود داشته باشد.
قادری متذکر شد: به دلیل رشد سریعی که این نوع ارز دارد مردم باید آگاهی لازم را پیرامون آن داشته باشند و هشدارهای لازم برای ارزیابی آن به عموم جامعه ارائه شود.
وی با اشاره به تدابیر وزارت ارتباطات جهت مقابله با متخلفان سایت‌های ارزکاوی گفت: هرچند در جزئیات تدابیر وزارت ارتباطات قرار ندارم اما این وزارتخانه باید راهکاری پیش گیرد که اگر عده‌ای قصد سوءاستفاده از این فضا را دارند، هشدارهای لازم به مردم ارائه شود و اجازه ندهند با شیوع این تخلفات در میان جامعه، از بی اطلاعی مردم سوءاستفاده شود.
قادری با اشاره به عدم کنترل نرخ ارز توسط بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی در برخورد با نرخ ارز برنامه موثری ندارد این در حالی است که در طول سال گذشته حجم نقدینگی به شدت افزایش یافته و این روند تا جایی پیش رفته که سیستم بانکی به جای مرتفع کردن مشکلات بخش تولید، فضایی فراهم کرد تا تولیدکنندگان به جای سرمایه‌گذاری در بخش‌های اثرگذار به سمت دلالی مسکن و خرید و فروش سکه بروند.
استاد دانشگاه شیراز با بیان اینکه دولت در حال انتشار اسناد خزانه است، تصریح کرد: اقدامات انجام شده موقتی است و بعید است بانک مرکزی بتواند مشکلات بخش تولید را کاهش دهد چرا که اقدامات این بانک رکود اقتصادی را در کشور ایجاد کرده است.


کد مطلب: 19066

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19066/ارز-دیجیتال-مانع-ورود-سرمایه-گذاران-عرصه-تولید

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir