مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس مطرح کرد؛

کاهش آتش سوزی در اراضی استان فارس/ بذرکاری در بیش از 2هزار هکتار از اراضی ملی

19 اسفند 1396 ساعت 12:47

مهرزاد بوستانی گفت: مهار آتش سوزی با مشارکت خوب مردم و اقدامات به موقع یگان حفاظت منابع طبیعی در شناسایی نقاط پرخطر و بحرانی به سرانجام رسید.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "حافظ نیوزمدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در سخنرانی پیش از خطبه‌ نماز جمعه شیراز، اظهار داشت: انجام اقدامات حفاظتی یگان حفاظت منابع طبیعی استان در راستای پیشگیری و کاهش آتش‌سوزی‌ها در اراضی ملی تاثیرات بسزایی در حفاظت از این عرصه‌ها داشته به گونه‌ای که میزان آتش سوزی‌ها در سال 93 بیش از 9 هزار هکتار بوده ولی این میزان در سال جاری به 530 هکتار کاهش یافته است.
مهرزاد بوستانی خاطرنشان کرد: این امر با مشارکت خوب مردم و اقدامات به موقع یگان حفاظت منابع طبیعی در شناسایی نقاط پرخطر و بحرانی به سرانجام رسید.
بوستانی با اشاره به مشارکت حداکثری و بی‌نظیر تشکل‌ها و نهادهای مردمی در انجام فعالیت‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی از جمله طرح‌های جنگل‌کاری و آبخیزداری، اظهار داشت: در سال جاری با مشارکت مردم و خیرین منابع طبیعی استان بذرکاری در 2 هزار و 300 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان انجام شده است.
وی از اجرای طرح های آبخیزداری در نقاط مختلف استان با همکاری مردم و تشکلهای مردم نهاد طبیعت دوست خبر داد و گفت: خوشبختانه اجرای طرح های آبخیزداری در سالهای اخیر به همت خیرین،تشکلها، صاحبان صنایع و جوامع محلی روبه افزایش است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس عنوان کرد: در حال حاضر با مشارکت خیرین نیک‌اندیش آبخیزدار 4 طرح آبخیزداری با اعتبار حدود 2 میلیارد و 200 میلیون تومان در عرصه‌های طبیعی استان در حال اجراست.
وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های قضایی، امنیتی و دولتی در راستای کاهش روند تخریب و تصرف در اراضی ملی استان فارس، گفت: متاسفانه چالش‌های حوزه منابع طبیعی و مسائلی از قبیل توسعه‌طلبی و زیاده‌خواهی برخی سودجویان عرصه‌های منابع طبیعی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده که امید است با حمایت‌های بسیار خوب دستگاه قضایی و همکاری نیروهای انتظامی در کنار مشارکت مردم و تشکل‌های زیست محیطی بتوان در حفاظت از این عرصه‌ها به نتایج خوبی دست یافت.
بوستانی افزود: انجام اقدامات حفاظتی یگان حفاظت منابع طبیعی استان در راستای پیشگیری و کاهش آتش‌سوزی‌ها در اراضی ملی تاثیرات بسزایی در حفاظت از این عرصه‌ها داشته به گونه‌ای که میزان آتش سوزی‌ها در سال 93 بیش از 9 هزار هکتار بوده ولی این میزان در سال جاری به 530 هکتار کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: این امر با مشارکت خوب مردم و اقدامات به موقع یگان حفاظت منابع طبیعی در شناسایی نقاط پرخطر و بحرانی به سرانجام رسید.

 


کد مطلب: 19072

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19072/کاهش-آتش-سوزی-اراضی-استان-فارس-بذرکاری-بیش-2هزار-هکتار-ملی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir