ترقه‌اندازان آخر سال به هوش باشند

برخورد شدید دستگاه قضا با مجرمان چهارشنبه‌سوری/مجازات حبس در انتظار مخلان امنیت مردم

19 اسفند 1396 ساعت 20:05

رئیس‌کل دادگستری استان فارس گفت: کسانی که به دلیل آتش‌افروزی و ترقه‌بازی غیرمجاز در چهارشنبه آخر سال دستگیر می‌شوند، تا پایان نوروز در بازداشت به سر خواهند برد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "حافظ نیوزلی القاصی مهر پیش ازظهر امروز در جمع خبرنگاران با هشدار به کسانی که به بهانه چهارشنبه‌سوری با انفجار ترقه و بمب دست‌ساز، امنیت روانی مردم را بر هم می‌زنند، اظهار داشت: دستگاه قضا به‌شدت با این افراد برخورد کرده و در صورت دستگیری تا پایان نوروز 97 در بازداشت به سر خواهند برد.
وی از آمادگی کامل دستگاه‌های امنیتی برای برخورد با برهم زنندگان امنیت مردم خبر داد و افزود: نظام به‌هیچ‌عنوان مخالف شادی مردم نیست اما این مسئله به این معنی نیست که افرادی به بهانه شادی و چهارشنبه‌سوری، آرامش شهروندان را به خطر بیندازند.
بالاترین مقام قضایی استان فارس با بیان اینکه شعبات ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده مجرمان آئین چهارشنبه آخر سال تدارک دیده‌شده است، اضافه کرد: با کسانی با اقدامات تخریبی و انفجار ترقه‌های پر صدا و خطرناک میان مردم رعب و وحشت ایجاد می‌کنند، به‌شدت برخورد خواهد شد.
رئیس‌کل دادگستری استان فارس افزود: آتش افروزان چهارشنبه آخر سال باید بدانند که عملشان جرم است و مورد تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت، ضمن اینکه تخریب اموال دولتی نیز از 3 تا 10 سال زندان خواهد داشت.
القاصی مهر با بیان اینکه کسی مخالف با سنت چهارشنبه‌سوری نیست، خاطرنشان کرد: ما مخالف ایجاد ناامنی و رعب و وحشت هستیم که برخی به بهانه چهارشنبه‌سوری در شهر راه انداخته و جان شهروندان را به خطر می‌اندازند.
وی افزود: بارها مشاهده‌شده که افراد بسیاری در این ترقه‌بازی‌ها و آتش افروختن‌های خطرناک، دچار فوت یا نقص عضو شده‌اند که ضرورت دارد خانواده‌ها نیز در این روز از تردد غیر لازم به سطح شهر و اماکن شلوغ خودداری کنند.
این مقام مسؤول با هشدار به آتش افروزان چهارشنبه‌سوری، تصریح کرد: دستگاه قضا برای حفظ نظم و امنیت و آرامش شهروندان بدون اغماض با مجرمان برخورد خواهد کرد.
رئیس‌کل دادگستری استان فارس همچنین گفت: خرید، حمل و نگهداری مواد محترقه جرم محسوب می‌شود و پرونده مجرمان به‌صورت مستقیم در دادگاه کیفری رسیدگی خواهد شد که علوم بر شلاق و بازداشت، حتی مجازات حبس نیز در انتظار آنان خواهد بود.
القاصی مهر با بیان اینکه عوامل ضدانقلاب نیز با سوءاستفاده از فرصت، جوانان را در فضای مجازی تحریک به آتش‌بازی و انفجار ترقه می‌کنند، افزود: تحرکات ضدانقلاب در فضای مجازی به‌دقت رصد خواهد شد و مردم در این خصوص باید هوشیار بوده و جوانان و نوجوانان خود را کنترل کنند.
رئیس‌کل دادگستری استان فارس با تکرار اینکه کسی مخالف علاقه‌مندی به سنت‌های ملی و شادی مردم نیست، افزود: مردم می‌توانند در محله‌های خود و با رعایت جوانب امنیتی این سنت دیرین را با کنار هم بودن و صله‌رحم بجا بیاورند نه اینکه با انفجار ترقه‌های خطرناک و آتش‌افروزی‌های حجیم، امنیت خود و دیگران را به خطر بیندازند.
وی برپایی آئین چهارشنبه‌سوری در مکان‌های تاریخی و باستانی استان مانند مقبره کوروش و... را غیرقانونی دانست و گفت: هیچ دلیلی برای جمع شدن مردم در مکان خاصی وجود ندارد و همان‌طور که گفته شد، مردم می‌توانند در محله‌های خود، به این سنت قدیمی بپردازند.


کد مطلب: 19078

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19078/برخورد-شدید-دستگاه-قضا-مجرمان-چهارشنبه-سوری-مجازات-حبس-انتظار-مخلان-امنیت-مردم

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir