۰
plusresetminus
فرمانده انتظامی فارس در جمع خبرنگاران خبر داد:

رصد اطلاعاتی مخلان امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۴
فرمانده انتظامی فارس از رصد اطلاعاتی اقدامات مخلان امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال خبر داد.
رصد اطلاعاتی مخلان امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "حافظ نیوزسردار احمدعلی گودرزی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ناجا با شادی مردم در چهارشنبه‌سوری مخالفتی ندارد اما مسؤول برقراری نظم و انضباط است، به همین دلیل با مخلان نظم و امنیت که اقدام به انفجار ترقه و بمب دست‌ساز می‌کنند، به‌شدت برخورد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه رویکرد ناجا در چهارشنبه‌سوری اجتماعی است نه قهری خاطرنشان کرد: قرارگاه انتظامی امام علی (ع) یک روز قبل از چهارشنبه‌سوری برپا خواهد شد و تمام اقدامات مخلان امنیت مردم، در این قرارگاه رصد اطلاعاتی خواهد شد.
این مقام مسؤول افزود: امسال از طریق رسانه‌ها بیش از گذشته در مورد چهارشنبه آخر سال و مخاطرات آن اطلاع‌رسانی شده و پوشش امنیتی ناجا از شب قبل از چهارشنبه‌سوری انجام می‌شود و گشت نامحسوس و محسوس مسائل را رصد خواهند کرد.
گودرزی همچنین گفت: تابه‌حال یک‌میلیون و 450 عدد مواد محترقه کشف‌شده گرچه 7 درصد نسبت به سال گذشته این کشف کاهش نشان می‌دهد و این نشان از بالا رفتن فرهنگ مردم در رویکرد به این مواد دارد.
وی افزود:28 هزار و 136 عدد مواد محترقه پرخطر نیز تاکنون کشف‌شده که نسبت به سال گذشته 60 درصد کاهش نشان می‌دهد.
فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه 97 متهم در رابطه با مواد محترقه پرخطر دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش نشان می‌دهد، افزود: ارزش ریالی مواد محترقه کشف‌شده یک میلیارد تومان است.
گودرزی همچنین گفت: مردم به این خودباوری رسیده‌اند که باید جوانان خود را در این ایام کنترل کنند، چراکه آمارها نشان می‌دهد تقاضا برای خرید مواد محترقه به‌صورت معناداری کاهش پیداکرده و این مسئله در نوع خود، پیشگیری مناسبی خواهد بود.
وی با بیان اینکه شماره تلفن 32298124 به‌صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص مواد محترقه است، خاطرنشان کرد: افرادی که بخواهند در چهارشنبه آخر سال نافرمانی مدنی کرده و به اموال عمومی خسارت وارد کنند دستگیر و تا 15 فروردین در بازداشت خواهند بود.
این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش مهمی از قربانیان چهارشنبه‌سوری نوجوانان هستند، از خانواده‌ها انتظار می‌رود که آنان را مدیریت کنند.
گودرزی به اقدامات ناجا در نوروز 97 اشاره کرد و افزود: در آستانه نوروز 97، شعار ناجا «آرامش بهاری با نظم و امنیت» است که با مشارکت تمام مردم با پلیس امکان‌پذیر خواهد بود.
وی ادامه داد: به‌کارگیری 12 هزار نیرو برای برقراری امنیت، راه‌اندازی قرارگاه نوروزی در دروازه قرآن، 431 قرارگاه در استان و 2 هزار گشت موتوری در سطح کوچه‌ها و معابر، 60 ایستگاه نوروزی در شهر شیراز و... ازجمله اقدامات نیروی انتظامی فارس در ایام نوروز خواهد بود.
فرمانده انتظامی فارس همچنین گفت: گشت‌های انتظامی به‌صورت محسوس و غیر محسوس در مراکز شلوغ و تجاری حضور دارند و نیروهای ما بالباس شخصی نیز وضعیت را کنترل می‌کنند تا از سرقت و ایجاد حادثه جلوگیری کنند.
گودرزی اضافه کرد: راه‌اندازی کمپ جمع‌آوری معتادان متجاهر از دیگر اقدامات پلیس است که 937 معتاد متجاهر در حال حاضر جمع‌آوری شده‌اند.
وی با شاره به حساسیت پلیس نسبت به تخلفات رانندگی در ایام نوروز نیز گفت: گواهی‌نامه متخلفان رانندگی 3 ماه ضبط خواهد شد و پلیس در خصوص تخلفات رانندگی حساسیت ویژه‌ای خواهد داشت.
کد مطلب : ۱۹۰۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما