چرا خود زنی؟؟!!

20 اسفند 1396 ساعت 23:29

امروزه در جهان سینما و رسانه قدرتمندترین ابزار برای ساخت و تلقین یک فرهنگ به ذهن انسان ها به شمار می رود. قدرت های بزرگ این چنین جریان فکری مد نظر خود را به ذهن و فکر مخاطبانشان تزریق می کنند...


یادداشت  "حافظ نیوز" // زهرا رزمی


امروزه در جهان سینما و رسانه قدرتمندترین ابزار برای ساخت و تلقین یک فرهنگ به ذهن انسان ها به شمار می رود. قدرت های بزرگ این چنین جریان فکری مد نظر خود را به ذهن و فکر مخاطبانشان تزریق می کنند. تاریخی نه چندان دور گواه این نظریه است. همان زمان که پای ویدیو پخش ها و ماهواره ها به خانه های  ایرانی گشوده شد و فرهنگ مبتذل غرب آرام,آرام در میانمان ریشه دواند,فرهنگی که خود غربی ها با وضع قانون های سفت و سخت و البته نظارت محکم آن را کنترل کرده,اجازه افسارگسیختگی به آن نمی دهند. اما در مورد جهان سوم با سرعتی روزافزون آن را رواج می دهند تا همیشه مستعمره بمانند و بازارشان داغ باشد.
 دیری نپایید که زن ایرانی به بوم نقاشی تبدیل شد و اینترنت برای جوان ایرانی به عنوان فضای سرگرمی و خوش گذرانی معرفی شد,مردان غیرت خود را به باد فراموشی سپردند و اسمش را روشن فکری گذاشتند,تولیدات ملی تحت نام واژه "خز" با مارک های ۹۹ درصد تقلبی آن ور آبی عوض شدند و روحیه منصف و وجدان مردم از بین رفت چرا که از یک شاغل در پایین ترین رده تا مسوول سطح بالای جامعه به شغل شریف دزدی روی آوردند.
خب,این ها را به ما زدند و بماند که ما نشستیم و هیچ نگفتیم و مقابله نکردیم تا شد آن چه نباید می شد.اکنون مساله اینجاست که چرا خودزنی می کنیم؟؟!
مخاطب سینمای ما میلیون ها جوان هستند که بعضا هنرمندان را به عنوان الگو قرار می دهند,تنها سر در سینما که تبلیغات فیلم مورد نظر را بر آن قرار می دهند متضاد خط فکری و تمام اصول و فرهنگ ماست. بازیگرانی که معلوم نیست به چه پشتوانه محکمی متصل اند, به نام ایران و ایرانی برای شرکت در جشنواره ها به کشورهای دیگر می روند و بر ضد ایران سخنرانی می کنند,جیبشان از پول مردم ایران پر است و مردم را به خودشیرینی و خوش رقصی برای غربی ها می فروشند,فیلم هایی که اکران می شود دست کمی از سریال های ترکی شبکه جم ندارد و اکثرا مبلغ فحشا,بی حجابی, بی حیایی و تجملات هستند.در وزارت فرهنگی که چنین بی فرهنگی را رواج می دهد باید گل گرفت,ما, یا داریم خودزنی می کنیم یا بیگانه در قالب خودی نفوذ کرده و ما را می زند که هر دوی این ها فاجعه است.به نظر می رسد کسانی در حال تیشه زدن بر ریشه ما هستند.کاش کمی به خودمان بیاییم قبل از این که همه داراییمان به تاراج برود. مثل خیلی از چیزاهایی که رفت و برنگشت.
 


کد مطلب: 19094

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19094/چرا-خود-زنی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir