۰
plusresetminus
باز هم جولان فمینیست‌ها در سومین حرم اهل‌بیت(ع)

این بار با چاشنی حمله به حجاب!

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۵۶
طی ماه‌های اخیر، شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) شاهد حضور گسترده چهره‌های فمنیست در قالب همایش‌های مختلف بوده است. در آخرین نمونه از این دست، همایش سیاسی یکی از احزاب اصلاح طلب فارس که دوشنبه با عنوان "نشست فاطمه؛ سیاست ورزی و گفتگو" برگزار شده بود، به محلی برای ترویج آموزه‌های فمنیستی و حمله به ارزش‌ها و حجاب بانوان ایرانی تبدیل شد.
این بار با چاشنی حمله به حجاب!
به گزارش "حافظ نیوزطی ماه‌های اخیر، شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) شاهد حضور گسترده چهره‌های فمنیست در قالب همایش‌های مختلف بوده است. در آخرین نمونه از این دست، همایش سیاسی یکی از احزاب اصلاح طلب فارس که دوشنبه با عنوان "نشست فاطمه؛ سیاست ورزی و گفتگو" برگزار شده بود، به محلی برای ترویج آموزه‌های فمنیستی و حمله به ارزش‌ها و حجاب بانوان ایرانی تبدیل شد.
شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در این نشست گفت: چه کرده‌ایم که مطالبه زنان ما حجاب اختیاری یا اجباری شده است؟! امانی پیرامون کشف حجاب برخی دختران در تهران و برخی شهرستان‌ها نیز گفت: بیش از ۸۰ درصد زنان حاضر در راهپیمایی‌های دوران انقلاب بدون حجاب بودند، چه کرده‌ایم که اکنون مطالبه زنان ما حجاب اختیاری یا اجباری شده است؟! وی افزود: جامعه مسیر خود را طی خواهد کرد و اگر همراه آن نباشیم، جامعه باز نخواهد نگشت.
این سخنان شهربانو امانی و حمایت تلویحی وی از کشف حجاب برخی بانوان در ملا عام درحالی بیان شد که امروز رهبر انقلاب طی سخنانی در این‌باره تصریح کردند: اینکه ۴دختر فریب بخورند و روسری را بردارند، مسئله‌ای حقیر است... آن چیزی که من را حساس می کند این است که از دهان یک گروهی از خواص، مسئله‌ی «حجاب اجباری» مطرح می‌شود!
این اما پایان ماجرای نشست زنان اصلاح طلب فارس نبود؛ طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس نیز در این نشست، به ابراز گوشه دیگری از عقاید فمنیستی و ضد اسلامی پرداخت و در اظهاراتی اعتراف‌گونه گفت: مباحثی مانند حضور بانوان در ورزشگاه‌ها (علیرغم همه مخالفت‌هایی که از جانب روحانیون و مسئولان عنوان می‌شود)، تسهیل در خروج زنان از کشور (بدون نیاز به اذن شوهر و یا ولی) و (لزوم) افزایش سن ازدواج دختران از مهمترین فعالیت‌ها و اولویت‌های ما در حوزه زنان می‌باشد.
همانگونه که عنوان شد، این نشست، نخستین همایش فمنیستی احزاب اصلاح طلب در شهر شیراز نبوده و شیراز طی ماه‌های اخیر بارها شاهد برگزاری همایش‌هایی با محتواهایی از این دست بوده و به نظر می‌رسد طی ماه‌های آینده نیز بر تعداد این قبیل همایش‌ها افزوده خواهد شد. در این میان نقطه پرابهام، نقش برخی دستگاه‌های نظارتی و متولی حراست از آموزه‌های اسلامی و شانیت زن مسلمان در اعطای مجوز برای برگزاری چنین مراسماتی است! آیا برای ترویج افکار فمنیستی و آموزه‌های غیر دینی در سومین حرم اهل بیت(ع) تعمدی در کار است؟
 
کد مطلب : ۱۹۰۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما