۰
plusresetminus
توسط جانباز شیرازی منتشر شد

«قاب و فیروزه» روایتی شیرین از خاطرات همسر یک جانباز شیمیایی

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۶
کتاب «قاب و فیروزه» روایتی شیرین از زندگی یک همسر جانباز شیمیایی است که خواندن آن را به شما توصیه می‌کنیم.
«قاب و فیروزه» روایتی شیرین از خاطرات همسر یک جانباز شیمیایی
به گزارش "حافظ نیوزاسماعیل جمالی جانباز شیمیایی 75 درصد استان فارس با همراهی یکی از نویسندگان دفاع مقدس، در کتاب «قاب و فیروزه» تلاش می‌کند تا بخشی از زندگی همسران ایثارگر دفاع مقدس را به تصویر بکشد.
هیچ‌کس نمی‌تواند نقش بانوان را در حماسه ماندگار مردم ایران نادیده بگیرد؛ اگرچه کمتر به آن پرداخته‌شده باشد.
قاب و فیروزه در قالبی شیرین و داستان گونه تلاش می‌کند تا به بخش اندکی از صبر و مقاومت بانوان ایرانی در طی سال‌های دفاع مقدس بپردازد.
این کتاب به همت اسماعیل جمالی و مرضیه مرادی و بر اساس خاطرات هاجر غلامی و با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس توسط انتشارات صریر به چاپ رسیده است.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«سخن گفتن از جنگ و سال‌های لبریز از رشادت‌های مردانهٔ جوانان این سرزمین سخت است و سخت‌تر آنکه بخواهیم از زنانی بگوییم که در پسِ چهره‌های آرام و معصومشان لبریز از داغ عزیزانی هستند که با دستان خود، آن‌ها را تقدیم به اسلام و انقلاب کردند. زنانی که اگر با صبرهایشان رزمنده‌های هشت سال جنگ تحمیلی ایران و عراق را یاری نمی‌کردند هرگز حماسه‌هایی این‌چنین افتخارآفرین روی نمی‌داد. خاضعانه بر دست‌های این عزیزان بوسه می‌گذاریم و می‌دانیم در قبال لحظه‌هایی که با اشک و چشم‌انتظاری و دل‌خونی گذشته است، هیچ‌چیزی برای جبران نداریم. تنها می‌نویسیم تا نسلهای آینده بدانند که این سرزمین مدیون عزیزانی است که بی‌هیچ ادعا در گوشه‌ای دورافتاده نفس می‌کشند؛ حال‌آنکه آرامش این مرزوبوم مدیون نفس‌های بی‌ریای آنهاست.»
کد مطلب : ۱۹۱۰۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما