۰
plusresetminus
مسوول انجمن راویان نور فارس:

شهید شاخص سال 97 کشور از فارس معرفی شد

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۳
مسوول انجمن راویان نور اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: یکی از شهدای استان فارس به‌عنوان شهید شاخص کشور در سال 97 معرفی شد.
شهید شاخص سال 97 کشور از فارس معرفی شد
به گزارش "حافظ نیوزاکبر آرام اظهار داشت: شهید مصطفی جاویدی از استان فارس به‌عنوان شهید شاخص کشور در سال 97 معرفی شد.
وی افزود: این مطلب پنج‌شنبه این هفته و در مراسم تدفین 2 شهید گمنام در علقمه خرمشهر اعلام می‌شود.
آرام بابیان این‌که یاران و هم‌رزمان این شهید هیچ‌گاه وی را فراموش نمی‌کنند گفت: شهید جاویدی مدت‌ها فرماندهی گردان همیشه پیروز فجر از لشکر المهدی(عج) جهرم را بر عهده داشت.
شهید مرتضی جاویدی در تیرماه سال ۱۳۳۷ در روستای جلیان فسا دریک خانواده متدین و مذهبی دیده به جهان گشود.
وی در عملیات مختلفی چون فتح المبین، رمضان، بیت‌المقدس، خیبر، والفجر ۱ و ۲ و ۸ و کربلای ۴ و ۵ و بدر شرکت کرد و در بهمن‌ماه سال 1365 و در کربلای 5 آسمانی شد.
شهید جاویدی پس از عملیات والفجر ۲ به دیدار امام خمینی (ره) رفت و ایشان او را با بوسیدن پیشانی‌بلندش مورد لطف و مهر قراردادند و این شهید از امام خواست تا برای شهادتش دعا کند.
جمله معروف صیاد شیرازی درباره این شهید در کتاب فاخر «تپه جاویدی و راز اشلو» اثر اکبر صحرایی نویسنده معروف کتاب‌های دفاع مقدس که به زندگی شهید جاویدی پرداخته آمده است: «در تمام دورانی که همراه رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس خدمت حضرت امام می‌رسیدم، فقط یک‌بار دیدم که امام رزمنده‌ای را در آغوش گرفت و پیشانی‌اش را بوسید، و آن‌کسی نبود جز شهید مرتضی جاویدی، یا همان اشلو معروف».
کد مطلب : ۱۹۱۰۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما