۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

طرح نظام ارجاع پزشکی سراسری می‌شود/الکترونیکی شدن پرونده سلامت

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۸
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از سراسری شدن طرح نظام ارجاع پزشکی خبر داد.
طرح نظام ارجاع پزشکی سراسری می‌شود/الکترونیکی شدن پرونده سلامت
به گزارش "حافظ نیوزعلی نوبخت حقیقی با بیان اینکه کمیسیون بهداشت مجلس از طرح ملی تحول سلامت حمایت می‌کند، اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه قانونی تصویب شده است که این طرح نهادینه شده و بدون مشکل برای نسل‌های آینده نیز خدمت ‌رسانی کند.
وی با بیان اینکه تحول سلامت طرح بزرگ و موفقی است که نیازمند مدیریت منابع است، گفت: مدیریت منابع این طرح با همکاری وزارت بهداشت در قانون مشخص شده است.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از برنامه‌ها به منظور پایدار ماندن طرح تحول سلامت در سال آینده بیان کرد: یک درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۱۰ درصد از هدفمندی یارانه‌ها، ۵۰ درصد هزینه‌هایی که از محل مالیات بر کالاهای آسیب‌رسان گرفته می‌شود و همچنین درآمد حاصل از مالیات بر سیگار  از جمله منابع پیش‌بینی شده برای این طرح در نظام سلامت است.
وی گفت: نظام ارجاع پزشکی که در استان فارس به صورت آزمایشی انجام شده است در تمام کشور اجرایی می‌شود.
نوبخت زیربنای سراسری شدن نظام ارجاع را الکترونیکی شدن پرونده سلامت مردم دانست و بیان کرد: مطالعات نشان داده است با الکترونیکی شدن پرونده سلامت مردم بین ۴۰ تا ۵۰ درصد در هزینه‌های رفت و آمد، دارو، آزمایشگاه و دیگر نیازمندی‌های درمان و سلامت صرفه‌جویی می‌شود.
کد مطلب : ۱۹۱۰۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما