۰
plusresetminus
پیام نوروزی امام‌جمعه شیراز

روحیه جهادی برای اشتغال در سال 97

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۴
امام‌جمعه شیراز در پیامی نوروزی با بیان اینکه تلاش‌ها در سال 96 برای ایجاد اشتغال جهادی نبود، گفت: رفت‌وآمد عید موجب فراموشی محرومان نشود.
روحیه جهادی برای اشتغال در سال 97
به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله اسدالله ایمانی در پیامی نوروزی با تبریک نوروز 97 به تمام ایرانیان اظهار داشت: سالی 96 برای ملت ما سالی همراه با حوادث تلخ، سخت و شکننده بود؛ حوادثی که تمام ایرانیان را متأثر کرد مانند حادثه کشتی سانچی یا اصابت هواپیما به کوه و... که امیدواریم به برکت اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) این حوادث تلخ دیگر برای امت ما اتفاق نیفتاد.
وی افزود: سالی که سپری شد ادامه مباحث اقتصاد مقاومتی بود به دنباله بحثی که چندین سال است رهبر معظم انقلاب مطرح کرده و مسؤولان را به اجرای آن فراخواندند.
ایمانی خاطرنشان کرد: اشتغال و تولید که شاخصه اقتصاد مقاومتی است به آن وضعی که باید شکل بگیرد در سال 96 شکل نگرفت، گرچه مسؤولان تلاشی‌هایی داشتند اما این تلاش‌ها جهادی نبود.
امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه حل شدن مشکل اشتغال نیاز به روحیه جهادی دارد، افزود: اقتصاد مقاومتی جهاد کبیر را می‌طلبد که دائماً مسؤولان و متمکنان در حال تلاش باشند برای بالا بردن سطح اشتغال و ایجاد فضای تولید که امید است در سال 97 چنین چیزی را شاهد باشیم.
وی اضافه کرد: متمکنان و ثروتمندان و صاحبان قدرت و مال نظری هم به محرومان جامعه داشته باشند؛ رفت‌وآمد ایام عید باعث نشود که از همسایه فقیر و محرومان کنار شهر بی‌خبر باشیم و به آن‌ها سرکشی نداشته باشیم.
ایمانی ادامه داد: بسیاری از افراد در حاشیه شهر با محرومیت شدید و زیر صفر در حال زندگی کردن هستند و این برای ثروتمندان گناهی نابخشودنی است که در کنارشان افراد محرومی باشند و از آنان بی‌خبر باشند درحالی‌که در این خصوص به آنان هشدار داده شده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در پایان نیز اظهار داشت: در این عید باستانی، مردم را به صله‌رحم، از بین بردن کینه‌ها دشمنی‌ها در فامیل، رفع کدورت‌ها، پرداخت بدهی بدهکاران فامیل، وسیله آزادی زندانیان را فراهم کردن و سایر کارهای خیر دعوت می‌کنم.
کد مطلب : ۱۹۱۶۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما