۰
plusresetminus
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز:

جشنواره «سالی نو، طرحی نو» تا 13 فروردین‌ ادامه دارد

تاریخ انتشارشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۷
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با اعلام برگزاری جشنواره «سالی نو، طرحی نو» در محور حافظیه گفت: شروع کار جشنواره از یکم فروردین بوده و تا پایان 13 فروردین‌ماه ادامه دارد.
جشنواره «سالی نو، طرحی نو» تا 13 فروردین‌ ادامه دارد
به گزارش "حافظ نیوزبه نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، ابراهیم گشتاسبی راد پیرامون برنامه‌ها و برپایی غرفه‌های محور حافظیه گفت: نمایشگاه محور حافظیه به‌صورت مناسب ساماندهی شده است و برنامه‌ها و غرفه‌های این محور در بخش‌های مختلف چیدمان شده است.
وی از برگزاری جشنواره «سالی نو، طرحی نو» در محور حافظیه خبر داد و افزود: در این جشنواره علاوه بر جشن‌های روزانه، آیین‌ها، آداب، رسوم و موسیقی سنتی با اجرای هنرمندان استانی و ملی برگزار می‌شود.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز ادامه داد: در کنار جشن‌ها و آداب‌ورسوم، غرفه‌های صنایع‌دستی، هنرهای تجسمی، هنرهای فاخر و کتاب که همگی در حیطه فرهنگی می‌باشند، برپاشده است.
وی در مورد شروع و پایان جشنواره «سالی نو، طرحی نو» در محور حافظیه گفت: شروع کار جشنواره از یکم فروردین بوده و تا پایان سیزده فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.
گشتاسبی راد پیرامون تعداد و ساعات کاری غرفه‌های محور حافظیه بیان داشت: در محور حافظیه بیش از 130 غرفه برپاشده است که از ساعت 9 الی 24 بر روی مسافرین و بازدیدکنندگان بازخواهند بود.
این مقام مسؤول برآوردی مطلوب از غرفه‌ها و برنامه‌های محور حافظیه داشت و اهداف این جشنواره را به دودسته تقسیم کرد.
وی هدف ابتدایی از ایجاد نمایشگاه و جشنواره در محور حافظیه را آشنایی مسافران با صنایع‌دستی و هنرهای شیراز و استان فارس دانست و اظهار داشت: با وجود غرفه‌های صنایع‌دستی، هنرهای تجسمی و هنرهای فاخر میهمانان نوروزی می‌توانند ضمن آشنایی با صنایع و هنرهای شیراز و فارس، به‌طور هم‌زمان به این صنایع و محصولات دسترسی داشته باشند و در کنار غرفه‌ها، برنامه‌هایی نیز برای آشنایی با آداب‌ورسوم شیراز و فارس در نظر گرفته‌شده است.
معاون شهردار شیراز در تشریح هدف دیگر از برپایی این محور گفت: با حضور هنرمندان و صنعتگران در غرفه‌ها، ضمن ارائه محصولات و هنرهایشان می‌توانند با مردم نیز ارتباط برقرار کنند تا مردم بیش‌ازپیش با هنرمندانشان آشنا گردند.
کد مطلب : ۱۹۱۷۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما