۰
plusresetminus

یک تغییر اساسی و تامل برانگیز!

تاریخ انتشارشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۳
به شعارهایی که طی سالهای گذشته از سوی رهبر انقلاب برای نامگذاری سالها انتخاب شده دقت کنید...
یک تغییر اساسی و تامل برانگیز!
"حافظ نیوز" ::: // به شعارهایی که طی سالهای گذشته از سوی رهبر انقلاب برای نامگذاری سالها انتخاب شده دقت کنید: «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل »، «دولت و ملت، همدلی و همزبانی و ...» در تمامی شعارهایی که طی سالهای اخیر به عنوان نام و هدف سال انتخاب شده‌اند، مخاطب اصلی دولت است چرا که متصدی اصلی اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال و ... در واقع دولت است.

اما امسال، دیگر مخاطب اصلی شعار سال، دولت نیست بلکه ملت است. حمایت از کالای ایرانی بیش از آنکه مخاطب دولتی داشته باشد، روی سخنش با مردم است و این یعنی یک تغییر استراتژی بزرگ. در حالت بدبینانه، می‌توان مدعی شد رهبر معظم انقلاب پس از مخاطب قراردادن‌های مکرر دولت در نامگذاری سالها و عدم نتیجه‌گیری مطلوب، به نوعی از خطاب قرار دادن مجدد دولت مایوس شده و حال استراتژی «اُمَّت - امام» را در پیش گرفته‌اند و مطالباتشان را مستقیما با مردم مطرح می‌کنند.

و در حالت خوش‌بینانه نیزمی‌توان متصور بود مخاطب قرار دادن مردم در شعار امسال از سوی رهبر انقلاب، بیش از هرچیز با هدف مشارکت دادن ملت برای تسریع در حرکت کشور به سمت استقلال اقتصادی است. در هر صورت، سال ۹۷ در حالی آغاز می‌شود که به نظر می‌رسد مخاطب اصلی سخنان رهبر معظم انقلاب در سال جاری، مردم هستند و این مخاطب قراردادن مستقیم مردم برای پیشبرد امور و اهداف کشور، می‌تواند نشانه‌ای از یک تحول بزرگ در روند مدیریتی کشور باشد؛ تحولی که مردم را در اداره همه امور مستقیما دخیل می‌کند و همانند یک سیلاب می‌تواند همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها و قوای کشور را خواه ناخواه، با خود همسو کند و آنها را حتی علیرغم میلشان در مسیری قرار دهد که شاید در حالت عادی چندان رغبتی هم برای همراهی با آن نداشته‌اند.
کد مطلب : ۱۹۱۷۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما