۰
plusresetminus
وزیر ارتباطات اعلام کرد؛

کشور در حال تحول دیجیتال است/ هرهفته یک محصول ایرانی با کیفیت معرفی می‌کنیم

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۵
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تحول اقتصاد دیجیتال در کشور در حال شکل گیری است، از ارائه هفتگی یک محصول ایرانی با کیفیت و قابل رقابت در عرصه جهانی و تدوین بسته ۷ بندی به منظور رفع موانع کسب و کارهای نوپا خبر داد.
کشور در حال تحول دیجیتال است/ هرهفته یک محصول ایرانی با کیفیت معرفی می‌کنیم
به گزارش "حافظ نیوزمحمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات با بیان اینکه اقتصاد در دنیا درحال تحول است، اظهار داشت: تحول دیجیتال در کشور در حال شکل‌گیری بوده و اقتصاد دیجیتال بحث مهمی در این تحول است.
وی افزود: در فضای اقتصاد دیجیتال نرم‌افزارها، سامانه‌ها و سرویس‌های خدماتی نقش ایفا می‌کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات را مدل توسعه فضای مجازی بر مبنای اقتصاد مقاومتی و مورد تأکید نظام و از مطالبات مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: بازیگران و صنعتگران عرصه  توسعه شبکه ملی اطلاعات در لایه خدمات که بازیگران و صنعتگران حوزه اقصاد دیجیتال نیز هستند کسب و کارهای نوپایی بوه که بر اساس خلاقیت‌های جوان ایرانی شکل می‌گیرد.
ارائه بسته ۷ بندی به منظور رفع موانع کسب و کارهای نوپا
آذری در خصوص بسته‌های تدوین شده به منظور رفع موانع کسب و کارهای نوپا نیز گفت:  یک بسته  ۷ بندی عرضه شده که در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است و در صورت تصویب در دولت بر اساس آن مشکلات کسب وکارهای نوپا  در حوزه ثبت، انحلال، تأمین منابع مالی، بیمه و مالیات تسهیل و رفع می‌شود.
وی افزود: با ۴ بُعد تسهیل کسب و کارها، تحریک بازار مصرف برای کالای داخلی با نظام تعرفه، فرهنگ‌سازی و تمرکز بر کیفیت می‌توان مشکلات رونق کسب و کارهای داخلی را حل کرد.
افزایش ۶۰ درصدی میزان ترافیک داخلی کشور با نظام ۲ تعرفه‌ای
وزیر ارتباطات با اشاره به نظام ۲ تعرفه‌ای سرویس‌های داخلی در راستای توسعه بازار این سرویس‌ها، اذعان کرد: در نظام ۲ تعرفه‌ای برای مصرف‌کننده نهایی، تولید ایرانی با قیمت کمتر و کیفیت بهتر عرضه می‌شود و شبکه ملی اطلاعات تضمین‌کننده مناسب کیفیت سرویس‌های ایرانی است.
وی افزود: با اِعمال این مدل تعرفه ۶۰ درصد میزان ترافیک داخلی کشور در مدت کوتاهی رشد کرد و میزان نرخ این رشد ترافیک ۲ برابر میزان رشد بین‌المللی بوده است که بدین معنی است که اعمال این سیاست به نتایج مطلوبی رسیده و این سیاست باید به طور کامل‌تر اجرا و اشکالاتی که وجود دارد برطرف شود.
آذری از عرضه هفتگی محصول ایرانی به بازار خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور فرهنگ‌سازی و تبلیغ کالای ایرانی بنا گذاشته‌ایم به صورت هفتگی یک محصول ایرانی با کیفیت و قابل رقابت در عرصه جهانی را معرفی و با استفاده از ظرفیت دستیاران جوان ممیزی کنیم.
تدوین نظام کیفیت‌سنجی محصولات داخلی/ ایجاد اعتماد و امنیت در استفاده از محصول داخلی
جوان‌ترین وزیر دولت دوازدهم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به منظور کیفیت‌سنجی محصولات داخلی نیز برنامه‌ای درحال جمع‌بندی است، گفت:  نظام کیفیت‌سنجی به منظور ارائه سرویس‌های باکیفیت ایرانی مطابق با استانداردهایی معرفی می‌شود و شرکت‌های داخلی نیز باید درعرصه کیفیت تلاش بیشتری کنند.
آذری جهرمی با بیان اینکه ایران در خدمات بین‌المللی با تحریم‌های گسترده‌ای در حوزه نرم‌افزار مواجه است، تصریح کرد: مردم ایران نمی‌توانند از خدمات با کیفیت و تسهیل‌کننده بین‌المللی استفاده کنند و ذهینت‌هایی در داخل کشور ایجاد کرده‌اند که همواره کالای داخلی را با نمای نامناسب جلوه دهند.
وی افزود: امروز دشمنان سرمایه‌گذاری سنگینی برای از بین بردن اعتماد مردم انجام داده‌اند و اشتباهاتی در داخل وجود دارد که فضایی که آنها می‌سازند به آن دامن می‌زنند، اما همه باید تلاش کنیم که اعتماد و امنیت را در مردم جهت استفاده از محصولات داخلی بالا ببریم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اگر صنعتگران در عرصه فضای مجازی تلاش کنند که کالای خوب تولید کرده و اعتماد مردم را جلب و 3 خصلت کیفیت، قیمت مناسب و امنیت را تضمین کنند، بدون شک مردم از کالای ایرانی استفاده خواهند کرد.
آذری خواستار یاری همه نهادهای خدمت‌رسان در ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی شد و اظهار کرد: بخش خصوصی که درگیر توسعه خدمات است باید سرویس خود را باکیفیت‌تر کند و دستگاه‌های متولی در حوزه اعتماد عمومی و امنیت اطلاعات کاربران، وظایف خود را به خوبی انجام دهند.
وی افزود: با نشر یک خبر در رابطه با یک شبکه اجتماعی غربی میلیاردها دلار ارزش آن در بازار بورس جهانی افت پیدا می‌کند، بنابراین ایجاد و حفظ اعتماد در این عرصه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
کد مطلب : ۱۹۲۲۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما