فوت 81 نفر در تصادفات جاده‌ای استان فارس/ افزایش 41 درصدی فوتی‌های نوروز 97

14 فروردين 1397 ساعت 23:01

سرپرست اورژانس فارس گفت: 41 نفر در صحنه تصادف و 40 نفر پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند که این آمار بیانگر آن است که فوتی‌های امسال در ایام نوروز در فارس 41 درصد افزایش داشته است.


به گزارش "حافظ نیوزتعطیلات نوروز 97 را درحالی به پایان رسانیدم که همچون سال‌های قبل تصادفات و جان باختن هم استانی‌ها و مسافران نوروزی از خبرهای داغ و تاسف برانگیز بود.
طبق آمارهای رسمی استان فارس همچنان رکوردار تصادفات جاده ای و یکی از بحرانی ترین استان‌های کشور از لحاظ تصادفات جاده‌ای در نوروز امسال بود که حتی نسبت به آمار تصادفات سال گذشته نیز پیشی گرفته است.
طبق آمار اورژانس فارس از 27 اسفند 96 تا سیزدهم فروردین، تعداد تصادفات 20 درصد، مصدومان 17 درصد و تلفات 41 درصد افزایش داشته‌اند و این در حالی است که این آمار تنها به خدمات اورژانس اختصاص دارد.
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس با اشاره به اینکه از 27 اسفند سال گذشته به مدت 16 روز، 2هزار و 667 سانحه تصادف به نیروهای اورژانس اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: نیروهای اورژانس 115 توانستند در این مدت به سه هزار و 432 مصدوم، خدمات پیش بیمارستانی ارائه دهند که این آمار نشان می دهد 17 درصد تعداد مصدومان افزایش داشته است.
محمدجواد مرادیان تعداد فوتی‌های تصادفات در سر صحنه را 41 نفر و فوتی‌هایی پس از انتقال به بیمارستان را 40نفر اعلام کرد و بیان داشت: این آمار بیانگر آن است که فوتی‌های امسال در ایام نوروز در فارس 41 درصد افزایش داشته که این تعداد فوتی بیانگر آن است که یک اتوبوس با تمامی سرنشین های آن در جاده‌های فارس براثر بی احتیاطی جان خود را از دست داده‌اند.
وی آمار مصدومان جاده ای را بیشتر از مصدومان شهری اعلام کرد و افزود: بر اساس گزارش‌ها، محورهای مواصلاتی شیراز اصفهان، شیراز فسا بندرعباس و همچنین محور شیراز کازرون به سمت بوشهر به ترتیب بیشترین ماموریت‌های اوژانس را به خود اختصاص داده‌اند.
مرادیان همچنین به تعداد آمار فوتی‌های امسال که در کدام محور مواصلاتی استان براثر تصادف در صحنه جان خود را از دست داده اند اشاره کرد و گفت: در نوروز امسال 41 نفر از هموطنان در جاده‌های فارس براثر بی احتیاطی جان خود را از دست داده‌اند که بیشترین تعداد آنها در محورهای شیراز به سمت یاسوج، شیراز کازرون و شیراز جهرم لار بوده است.
سرپرست اورژانس فارس با تقدیر از تلاش شبانه‌روزی نیروهای اورژانس  برای نجان مصدومان از مرگ حتمی در ایام نوروز، یادآور شد: در این مدت نیروهای اورژانس برای نجات هموطنان از هیچ تلاشی دریغ نداشتند و حتی در اکثر ماموریت‌های خود برای زنده ماندن مصدومان با استفاده از بالگرد اورژانس 115 فارس مصدومان را به بیمارستان اعزام داشته‌اند.
به گفته وی از 27 اسفند سال گذشته تا 13 فرودین امسال، 36 سورتی پروازی صورت گرفته است.


کد مطلب: 19223

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19223/فوت-81-نفر-تصادفات-جاده-ای-استان-فارس-افزایش-41-درصدی-فوتی-های-نوروز-97

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir