۰
plusresetminus

چرا مردم شیراز باید از مترو استقبال کنند⁉️

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۹
استقبال شیرازی‌ها از مترو کم است و به زعم جناب تنوری نیازمند بررسی است...
چرا مردم شیراز باید از مترو استقبال کنند⁉️
به گزارش "حافظ نیوزطی روزهایی که گذشت، اظهارات احمد تنوری عضو  شورای شهر شیراز پرده از یک واقعیت تلخ در کلان‌شهر شیراز برداشت: استقبال شیرازی‌ها از مترو کم است و به زعم جناب تنوری نیازمند بررسی است! اما نگارنده معتقد است اینکه شیرازی‌ها از مترو استقبال خوبی نکرده‌اند تعجب برانگیز نیست بلکه اگر با ایستگاه‌های شلوغ مترو مواجه بودیم باید تعجب می‌کردیم و آن را عجیب می‌پنداشتیم!
به خط یک متروی شیراز و ایستگاه‌های آن نگاهی بیندازید: از منطقه مرفه‌نشین میدان احسان شروع می‌شود، از منطقه لوکس معالی‌آباد عبور می‌کند، سپس وارد بلوار شهید چمران می‌شود، از میدان قصردشت و چهارراه زرگری و پل شهید آوینی که آنها هم از قضا محلات شمال شهری محسوب می‌شوند عبور می‌کند و سرانجام به میدان نمازی می‌رسد!
طبیعی است که وقتی در محلات شمال شهر و مرفه‌نشین و در بین طبقه‌ای از مردم که احتمالا به تعداد اعضای خانواده‌شان خودروی شخصی دارند مترو افتتاح کنی تبدیل به یک #متروی_فانتزی می‌شود و نه یک #متروی_کاربردی و از طرفی، کثرت خطوط اتوبسرانی و سهولت رفت‌وآمد در این مناطق که با مشکل خاص ترافیکی نیز همراه نیست مزید بر علت می‌شود تا متروی شیراز حداقل تا اینجای کار فانتزی باشد و نه کاربردی!
کافی است تا پای مترو به محلات متوسط و جنوب شهر، همانجایی که اتوبوس‌های خط واحدش معمولا از شدت کثرت مسافران جایی برای سوزن انداختن ندارند باز شود تا سیل مردمی به سمت مترو سرازیر شود همچنان که وضعیت استقبال از متروی شیراز، در حدفاصل میدان الله تا میدان نمازی بسیار بیشتر از میدان احسان تا میدان نمازی است. در واقع، نگارنده معتقد است هزینه‌ای که تا اینجای کار برای متروی شیراز بابت راه‌اندازی ایستگاه‌های میدان احسان تا میدان نمازی انجام شده، اگر نگوییم بی اثر، باید بگوییم کم اثر و فاقد اولویت بوده است.
ای‌کاش #شورای_پنجم و #شهرداری_شیراز بر خلاف گذشته، تلاششان را برای رساندن مترو به محلات و مناطق جنوبی و مرکزی شهر بکار بندند و به فاکتورهای کلیدی همچون "جمعیت محلات و شهرک‌های اقماری شهر" و "میزان مسافرت‌های درون‌شهری آنها" توجه کنند و از "اصلاح احتمالی نقشه خطوط حفاری نشده" و "بازتعریف ایستگاه‌های جدید" اِبایی نداشته باشند تا بدین ترتیب، روزگاری از راه برسد که متروی شیراز واقعا گرهی از کار مردم نیازمند این شهر باز کند.

 
کد مطلب : ۱۹۲۲۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما