۰
plusresetminus

تشریح برنامه‌های هفته‌ی هنر انقلاب اسلامی در فارس

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۸
دبیر ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی فارس گفت: در طلیعه این هفته با انتخاب شهید هنرمند شاخص سال 1397 استان به دیدار خانواده این شهید عزیز خواهیم رفت و نخستین حرکت فرهنگی مان عرض ارادت به خانواده عزیز شهدا است.
تشریح برنامه‌های هفته‌ی هنر انقلاب اسلامی در فارس
به گزارش "حافظ نیوز"، دبیر ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی فارس برنامه‌های پیش‌بینی شده برای بزرگداشت این هفته را تشریح کرد.
 
محمد کرم‌اللهی در تشریح برنامه‌های هفته‌ی هنر انقلاب اسلامی در فارس گفت: فارس مفتخر است با نگاهی فاخر و بینشی هنرمندانه بهره مندی از هفته هنر انقلاب اسلامی به مثابه فرصت همدلی هنرمندان جبهه انقلاب اسلامی از طیف ها و اندیشه های گوناگون را دنبال می‌کند.

او گفت: در دو سال گذشته تجربه ی تاسیس و تثبیت هفته هنر انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم و امسال به دنبال توسعه همه جانبه فعالیت های هنری ارزش مدارانه در سطح استان فارس هستیم.

کرم‌اللهی در تشریح برنامه‌های این هفته گفت: در طلیعه این هفته با انتخاب شهید هنرمند شاخص سال 1397 استان به دیدار خانواده این شهید عزیز خواهیم رفت و نخستین حرکت فرهنگی مان عرض ارادت به خانواده عزیز شهدا است.

دبیر ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی فارس افزود: روز بیستم فروردین ماه به مناسبت سالگرد شهادت سیدشهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی تحت عنوان روز هنر انقلاب اسلامی و آغاز این هفته نام گرفته است و برنامه های ما به صورت رسمی در این روز آغاز می شود.

وی گفت: در این روز با حضور بر مزار شهدای هنرمند و شهدای گمنام در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز به این دلاوران عرصه ی عشق و ایثار ادای احترام خواهیم کرد. در این روز همچنین دیدار با روحانیت معظم در دستور کار قرار دارد.

کرم اللهی از برنامه های مهم این روز را آغاز نخستین حرکت هنری سال حمایت از تولید ملی عنوان و اضافه کرد: این از برنامه‌هایی است که مراحل کارشناسی آن در چند ماه گذشته انجام شده و خوشبختانه با عنوان شعار سال همخوانی دارد؛ برنامه‌ای در قالب کارگاه عملی هنرهای تجسمی با عنوان " پای کار ایرانیم".

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس گفت: در این روز همچنین گردهمایی بزرگ روز بسیج هنرمندان نیز با حضور هنرمندان بسیجی شهرستان های مختلف فارس در شیراز برگزار می گردد. بخشی از برنامه های مهم فرهنگی و هنری که در طول هفته استمرار خواهد داشت نیز در همین روز آغاز خواهد شد.

وی افزود: از این برنامه ها می توان به برنامه پخش فیلم ویژه کودک و نوجوان اشاره کرد که به صورت همزمان در طول هفته در 22 سالن نمایش و به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس  صورت می گیرد و همچنین ویژه برنامه های پخش آثار برگزیده جشنواره عمار در مساجد و دانشگاه ها و... که توسط دبیرخانه جشنواره ی عمار در فارس برنامه ریزی شده است.

دبیر ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی فارس اظهار داشت: در این هفته همچنین نمایشگاهی از برگزیده آثار تولیدی هنرهای تجسمی حوزه هنری فارس در سال گذشته در نگارخانه ماه حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس گشایش خواهد یافت.

وی گفت: این نمایشگاه روز سه شنبه 21 فروردین ماه گشایش می یابد اما در این روز علاوه بر گشایش این نمایشگاه نشست سینماگران و فیلمسازان فارس با مدیران دستگاه های فرهنگی نیز در تالار اندیشه برگزار می شود و علاوه بر آن دو اثر انیمیشن از تازه ترین تولیدات حوزه هنری فارس رونمایی خواهد شد.

کرم اللهی با بیان اینکه مهمترین اتفاق این روز افتتاح جشنواره بزرگ تئاتر مردمی بچه های مسجد استان فارس است که با حضور گروه های منتخب در شهرستان فیروزآباد برگزار می شود، گفت: یادواره شهید دکتر فیروزی هنرمند شاخص سال قبل با مشارکت سپاه فیروزآباد هم برگزار می‌شود.

او گفت: چهارشنبه 22 فروردین شهرستان آباده میزبان رونمایی از نخستین آلبوم سرود تولیدی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس شامل 8 قطعه سرود تازه تولید با مضامین انقلابی توسط گروه های سرود برتر استان است.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس گفت: در این روز همچنین قرار است نخستین مسجد هنر شیراز به همت بسیج هنرمندان در شیراز افتتاح شود؛ البته این حرکت آغاز یک کار جدی فرهنگی در مساجد است که ان شاءالله در طول سال تداوم خواهد یافت.

وی گفت: برگزاری شب خاطره عکاسان دفاع مقدس نیز در همین روز پیش بینی شده و برگزاری دو کارگاه تخصصی هنرنمایش و نمایشنامه نویسی با حضور چهره های مطرح هنر نمایش از جمله برنامه های جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد است که به همین مناسبت در فیروزآباد برگزار می شود.

دبیر ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی فارس افزود:  24 فروردین ماه نخستین کتاب از مجموعه آثار پژوهشی تاریخ انقلاب اسلامی شهرستان های استان که به تاریخ انقلاب اسلامی در لارستان اختصاص دارد در این شهر رونمایی خواهد شد و در ادامه فیروزآباد شاهد برگزاری اختتامیه جشنواره بچه های مسجد است.

وی گفت: روز جمعه هفته جاری 30 مرکز شهرستان در استان فارس شاهد حضور سخنرانان منتخب ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی به عنوان سخنرانان ویژه پیش از خطبه های نماز جمعه خواهد بود که به بررسی نقش و جایگاه هنر و هنرمندان انقلاب اسلامی خواهند پرداخت.

کرم اللهی افزود: در این روز اکران ویژه یکی از فیلم های برتر اکران نوروز را ویژه مدیران و هنرمندان خواهیم داشت. علاوه بر آن در حال رایزنی هستیم تا زمینه حضور عوامل و دست اندرکاران یکی از آثار برتر این مجموعه را نیز در این هفته فراهم کنیم.

وی گفت: در روزهای پایانی هفته نیز قرار است از تازه ترین تولیدات مکتوب حوزه هنری فارس رونمایی شود. در این قالب در روز 26فروردین ماه شب خاطره و رونمایی از کتاب ستاره سهیل شامل خاطراتی از سردار شهید محمد اسلامی نسب برگزار می شود.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس گفت: روز 27 فروردین ماه و در یک نشست ادبی پس از نشست نقد و بررسی اثری تازه از تولیدات شاعران و نویسندگان انقلاب اسلامی آیین رونمایی از تازه ترین کتاب های ادبی حوزه هنری شامل 10 عنوان کتاب تازه برگزار خواهد شد.
 
کد مطلب : ۱۹۲۴۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما