۰
plusresetminus
تولید خبر خوب تنها بهانه می‌خواهد

ثبت 7 وقف جدید در استان فارس

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۹
ثبت 7 وقف جدید استان فارس در شروع سال جدید، از خبرهای خوبی است که باید به آن پرداخت.
ثبت 7 وقف جدید در استان فارس
به گزارش "حافظ نیوز"، وقف به‌عنوان یک حسنه ماندگار همیشه مورد توصیه بزرگان دین بوده است.
موقوفه‌های بسیاری در کشور از گذشته وجود دارند که به همت خیران واقف در مسیر خدمت به مردم قرارگرفته‌اند و استان فارس از استان‌های برجسته در این زمینه است.
اجرای طرح آرامش بهاری در استان فارس برای هفتمین سال و در ایام نوروز، زمینه را برای آشنایی مردم با این سنت حسنه فراهم آورده و دستاوردهای این طرح با ثبت 7 وقف جدید در شروع سال 97 در استان فارس قابل‌مشاهده است.
آن‌طور که مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس عنوان کرده است، در طول ایام نوروز و برگزاری طرح آرامش بهاری، شاهد 7 وقف جدید در شهرستان‌های مختلف فارس بوده‌ایم.
حجت‌الاسلام سید عباس موسوی از وقف شش‌دانگ ساختمان تجاری به مساحت ۲۲۸ مترمربع مشتمل بر هشت باب مغازه تجاری به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال با نیت هزینه‌های قرآنی، آموزش و حفظ قرآن و هزینه‌های مراسم‌های اهل‌بیت(ع) توسط واقفان اصغر منصوری، غلامحسین بابایی و ابراهیم شیخی در شهرستان گراش خبر داده است.
وقف شش‌دانگ عرصه و اعیان ساختمان به مساحت ۱۰۷۸ مترمربع به ارزش 6 میلیارد ریال با نیت هزینه‌های قرآنی و برگزاری مراسم‌های چهارده معصوم(ع) در شهرستان گراش و توسط واقفان، درویش علی غلامپور و محمد نبی صفری نیز از دیگر خبرهای خوب رسیده از این شهرستان است.
این مسوول از وقف یک قطعه زمین به مساحت ۱۰۵۰ مترمربع برای احداث حسینیه روستای صادق‌آباد شهرستان جهرم به ارزش ۸۷۰ میلیون ریال توسط اسماعیل عباس‌زاده، علی امیرسالاری و علی‌اصغر عباس‌زاده در نهمین روز از اجرای طرح آرامش بهاری هم خبر داده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از ثبت دو وقف جدید در شهرستان مهر در ایام نوروز شامل یک قطعه زمین مسکونی به مساحت ۶۲۱ مترمربع، با نیت توسعه حسینیه چهارده معصوم(ع) روستای هرج شهرستان مهر توسط واقف خیراندیش سیدعبدالحسن موسوی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال و همچنین اولین وقف جدید سال نو در خیمه معرفت شهرستان مهر توسط واقف خیراندیش سلمان بهامین شامل عرصه و اعیان یک باب منزل مسکونی با زیربنای ۱۲۰ مترمربع و به ارزش ۱۶۰ میلیون تومان برای کمک‌هزینه تحصیل ایتام صغیر و کمک به بیماران شهرستان مهر هم به‌عنوان وقف‌های دیگر سال 97 نام‌برده است.
به گفته این مسوول، واقف خیراندیش، هاجر صابری نیا نیز، یک قطعه زمین به مساحت ۷۵۰ مترمربع و به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال جهت احداث زینبیه در روستای کریم‌آباد داراب وقف کرده است.
حجت‌الاسلام سید حسن موسوی خراسانی امام‌جمعه آباده نیز از اولین واقفان استان فارس در سال جدید بود.
وی که رئیس مؤسسه خیریه انصار است، تعداد ۱۲ پلاک از قبیل منزل مسکونی، مغازه، باغ و زمین زراعی متعلق به این مؤسسه خیریه را باارزش 50 میلیارد ریال را به نیت وقف بر حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) این شهرستان به‌عنوان وقف به ثبت رساند.
کد مطلب : ۱۹۲۵۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما