۰
plusresetminus
در صحن علنی شورای شهر شیراز مطرح شد:

ضرورت ایجاد تحول و تغییر مبنایی در سیاست‌‌گذاری‌های شورا و شهرداری شیراز/ درآمد واقعی شهرداری بین سال های 91 تا 95 بدون رشد بوده است

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۸
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول در شهرداری شیراز گفت: علیرغم گذشت سالیان طولانی و تغییر مقتضیات زمان، تغییر مبنایی در سیاست‌‌گذاری‌های شورا و شهرداری اتفاق نیفتاده است.
ضرورت ایجاد تحول و تغییر مبنایی در سیاست‌‌گذاری‌های شورا و شهرداری شیراز/ درآمد واقعی شهرداری بین سال های 91 تا 95 بدون رشد بوده است
به گزارش "حافظ نیوزعضو شورای شهر شیراز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص شعار سال، خاطرنشان کرد: مسئله اصلی ما در سال جاری مسئله اقتصاد و معیشت مردمی است.

سیروس پاک فطرت با بیان اینکه با توجه به تولید ملی بسیاری از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم حل خواهد شد، اظهار داشت: مسائلی چون اشتغال و بیکاری و مسائل فرهنگی و اجتماعی به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: لازم است شورا با قانون گذاری و تسهیل موانع و شهردار نیز با برنامه ریزی و دقت نظر در مدیریت شهرداری در این راستا گام بردارند.

برطرف کردن مشکلات فراروی سرمایه گذاری و تولید، حمایت از سرمایه گذاران  فعالان اقتصادی در امر تولید برای ایجاد اقتصاد پویای شهری، استفاده از محصولات دانش بنیان در حوزه خدمات شهری با بهره گیری از نخبگان و متخصصان توانمند از جمله راهکارهایی بود که وی ارائه داد.

پاک فطرت در ادامه بیان کرد: شهرداری ها به عنوان یکی از متولیان اصلی در شهرها که زیرساخت های مناسب برای بسترسازی و توسعه انرژی های نو را دارا است؛ با در اختیار گرفتن بیشتری فضای عمومی و مشارکتی شهری می توانند در توسعه انرژی های نو و تجدیدپذیر مهمترین نقش را ایفا کنند.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه رودخانه خشک شیراز یکی از محورهای بالقوه این کلان شهر است که همواره مورد توجه پژوهشگران، طراحان و مسئولین شهری واقع شده است، اظهار داشت: شوراهای ادوار و شهرداران گذشته تا کنون اقدامی موثر جهت استفاده بهینه از این پتانسیل طبیعی که از محور میانی شهر می گذرد صورت نداده اند.

وی افزود: لازم است به رودخانه شیراز صورتی زیبا و دلپذیر داده شود و با بازآفرینی، این محور خشک را به کریدوری سبز تبدیل کرد که علاوه بر استفاده ساکنین پتانسیل جذب گردشگر را از سراسر کشور و فراتر از آن افزایش خواهد داد که این خود در رشد و توسعه اجتماعي  اقتصادي شهر سهم به سزايي خواهد داشت.

سینا بنی زمانی  با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول در شهرداری شیراز گفت: علیرغم گذشت سالیان طولانی و تغییر مقتضیات زمان، تغییر مبنایی در سیاست‌‌گذاری‌های شورا و شهرداری اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به گسترده شدن حوزه خدمات و عملکرد شهرداری طی دهه های گذشته، بیان کرد: می توان به خدماتی نظیر پارک ها و افزایش تعداد پروژه های عمرانی و متعاقب آن ها جهش در تعداد پرسنل شهرداری اشاره کرد که این ها موجب افزایش چشمگیر هزینه های جاری و عمرانی شهرداری شده اند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر شیراز افزود: هیچ برنامه ریزی قابل توجهی برای افزایش درآمد شهرداری صورت نگرفته است تا آنجا که درآمد واقعی بین سالهای 91 تا 95 بدون رشد بوده است.

عضو شورای شهر شیراز گفت: عدم تغییر در سیاست‌ها علی‌رغم تغییر مقتضیات در دهه‌های گذشته، موجب انباشت مسایل و مشکلاتی چون عدم رشد درآمد، افزایش چشمگیر بدهی، قطع ارتباط با سرمایه‌گذاران، وفور تغییر کاربری و فروش تراکم، عدم ایجاد پروژه‌ی شهری جاذب گردشگر، عدم اجرای رویدادهای گردشگری یا فرهنگی در طراز بین‌المللی، عدم وجود ارتباط بین‌المللی مؤثر، ریخت و پاش در هزینه‌های عمرانی تا چند ده ‌درصد مبلغ کارشناسی پروژه‌ها، عدم وجود شفافیت به عنوان راهکار اصلی مبارزه با فساد و  عدم توجه به منابع انسانی و افزایش کیفیت آن شده است.

بنی زمانی با بیان اینکه عمده‌ الگوهایی که در علم مدیریت برای ایجاد تحول سازمانی مطرح شده‌اند، معطوف به تحول در ساختار سازمانی و روابط بین اجزای این ساختار است و به مفاهیمی چون چابک‌سازی و کارآمدی در عملکرد می‌پردازند، اظهار داشت: چنانکه پیداست این الگوها ناظر به مرحله‌ پسا تصمیم‌گیری هستند، در حالی که مسئله‌ شهرداری در مرحله‌ی تصمیم‌گیری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز درخواست خود مبنی بر در اولویت بودن همه‌ی فعالیت‌ها و تصمیمات و داشتن رویکرد تعاملی گفتگو محور در راستای حل مسائل شهروندان را در صحن علنی شورای شهر شیراز مطرح کرد.

لیلا دودمان اظهار داشت: کاهش یا گسترش آسیب­ های اجتماعی یک ارتباط قوی با سرمایه اجتماعی دارد و  می‌توان از آن پتانسیل به‌طور غیرمستقیم به کاهش آسیب های اجتماعی پرداخت.

وی در ادامه  گفت: امیدواریم در سال جدید بر اساس برنامه‌های مصوب بتوانیم مسئولیت­ های خود را به نحو مناسبی انجام دهیم؛ پیگیری و نظارت بر مجموعه شهرداری در زمینه اجرای برنامه مصوب سال جاری یکی از مهم‌ترین اولویت هایی است که انتظار داریم صورت گیرد تا بر مبنای آن بتوانیم در بهبود خدمات و توسعه پایدار شهری و بهبود وضعیت اقتصادی شهر مؤثر ‌باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز بیان کرد: اولویت­ های دیگری شامل ضرورت آموزش و فرهنگ شهروندی، توجه به احیاء و حفظ بافت تاریخی شیراز و افزایش زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله موارد دیگری هستند که در عین اینکه ماهیتی فرهنگی دارند اما نقشی کلیدی در شکل‌گیری سرمایه و اعتماد اجتماعی در سطح جامعه دارند.
 
کد مطلب : ۱۹۲۵۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما