۰
plusresetminus
برائت افراد مشهور از روحانی:

عذر خواهی از فریب مردم/ دلار 6000 تومانی عاقبت اعتماد به چهره ها

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۹
افزایش بی سابقه نرخ ارز و بی ثباتی اقتصاد کشور در روزهای اخیر باعث شده سلبریتی ها و سیاستمداران حامی روحانی، یکی پس از دیگری به انتقاد و برائت از عملکرد روحانی بپردازند.
به گزارش "حافظ نیوزافزایش بی سابقه نرخ ارز و بی ثباتی اقتصاد کشور در روزهای اخیر باعث شده سلبریتی ها و سیاستمداران حامی روحانی، یکی پس از دیگری به انتقاد و برائت از عملکرد روحانی بپردازند.
 
کنایه های علی کریمی، حمید فرخ نژاد، مهراب قاسم خانی و دیگر چهره ها به گرانی بی سابقه و نامعقول دلار، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.
 
چهره هایی مانند محمد علی آهنگران روحانیِ حامی دولت در انتخابات گذشته که از هیچ تلاشی برای رأی آوری حسن روحانی دریغ نکرد، این روزها بابت برخی از سخنانش در حمایت از روحانی استغفار کرده است.
 
در کنار این برائت های سلبریتی ها، نظرات چهره های سیاسی مانند کرباسچی و علی مطهری را هم نباید نادیده گرفت. کرباسچی وعده های بی اساس روحانی در روزهای انتخابات را از روی جوگرفتگی دانسته است.
 
وی گفت: «واقعیت این است که نمی‌توان نقدی را به آقای روحانی وارد ندانست. اینکه سخنانی را مطرح کنند که عملیاتی کردن آن‌ها در توانشان نیست فکر نمی‌کنم قابل دفاع باشد. اخیراً من دیدم که آقای جهانگیری مصاحبه‌‌ای را انجام داده‌اند و گفته‌اند در تبلیغات انتخاباتی مقداری تند رفته‌ام. شاید این نقد مقداری وارد باشد اما بخشی از آن هم به فضایی که رسانه‌های ما ایجاد کردند برمی‌گردد. یعنی سطح توقعات را چه دستگاه‌های تبلیغاتی و چه خود رقبا بعضاً بسیار بالا می‌بردند.
 
کرباسچی در ادامه گفت: مثلاً وعده‌های اقتصادی که رقبای آقای روحانی مطرح می‌کردند واقعاً نشدنی و غیرقابل‌پذیرش بود. بالاخره آقای روحانی انسان هستند و تحت تأثیر جو تبلیغاتی که ایجاد می‌شود قرار می‌گیرد، زمانی که احساس کنید ممکن است این جو را ببازید، باید آرزوها و ایده‌آل خود را مطرح کنید و اعلام کنید برای رسیدن به چه تلاش می‌کنید اما در مقام عمل ممکن است میان ایده‌آل و آن واقعیت، فاصله ایجاد شود».
 
علی مطهری از اعضای هیئت رئیسه مجلس نیز که از حامیان سر سخت حسن روحانی به شمار می رود در سخنانی به نقد عملکرد دولت دوازدهم پرداخته است.
 
این نماینده مجلس در خصوص انتقادات وارد شده نسبت به مدیریت دولت گفت: ‌(درباره انتقادات به دولت) اين موضوع دو علت داشته است؛ يکي رفتار آقاي روحاني و شعارهاي ايشان در تبليغات انتخاباتي که بعدا به‌روشني از برخي از آنها عقب‌نشيني کرد. در انتخاب اعضاي کابينه هم ايشان کاملا چرخش مشهودی داشت و همين باعث ايجاد نوعي نااميدي در حاميان ايشان شد.
 
این نماینده حامی دولت، رفتار حسن روحانی را از عوامل عقب گرد اقتصادی کشور معرفی کرد و با اشاره به دشمنی های آمریکا در بازگشت پول های بلوکه شده ایران با وجود توافق برجام گفت: «ما در امور اقتصادی نوعی عقب‌گرد داشتیم و اینها در پیدا شدن شرایط اعتراض جدید موثر بود و البته رفتار خود آقای روحانی هم بی‌تاثیر نیست».

هرچند این برائت ها نوش دارو پس از مرگ سهراب است، امّا سندی خواهد بود برای اثبات ناکارآمدی حزب گرایی و قبیله گرایی و اعتماد بی مورد به چهره ها در انتخابات و ضرورت جایگزینی عقلانیت و واقع گرایی در انتخاب رئیس جمهور.
 
کد مطلب : ۱۹۲۵۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما