در دیدار شورای هماهنگی بانک‌های استان با استاندار فارس عنوان شد

پرداخت 900 میلیارد تومانی بانک‌ها در طرح رونق تولید فارس

22 فروردين 1397 ساعت 14:31

استاندار فارس گفت: بانک‌های استان در زمینه پرداخت تسهیلات به بخش تولیدی فارس در سال 96 همکاری مطلوبی داشته‌اند و انتظار داریم این همراهی در سال 97 نیز تداوم داشته باشد.


به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، اسماعیل تبادار در دیدار شورای هماهنگی بانک‌های استان با بیان اینکه بانک‌ها  نقشی مؤثر و کارساز در اقتصاد استان بر عهده دارند، اظهار داشت: در سال 96 از محل طرح رونق تولید، بانک‌ها به‌صورت مستقیم 658 میلیارد تومان تسهیلات را به یک هزار و 628 طرح کوچک و بزرگ پرداخت کرده‌اند.
نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: 178 طرح تولیدی که از طریق سایت بهین یاب ثبت‌نام کرده و متقاضی دریافت تسهیلات طرح رونق تولید بوده‌اند مبلغ 241 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند و مجموع پرداخت‌های مستقیم و غیرمستقیم در طرح رونق تولید سال 1396 توسط بانک‌های استان فارس 900 میلیارد تومان بوده است.
وی با بیان اینکه انتظار داریم بانک‌ها همچنان نقش‌آفرینی ویژه‌ای در زمینه توسعه اقتصادی استان فارس داشته باشند، گفت: بانک‌ها باید تلاش کنند با بررسی اهلیت افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات هستند در ارائه تسهیلات به افراد توانمند و دارای شرایط مناسب، هیچ‌گونه وقفه‌ای ایجاد نشود و از طرفی با تمام کوشش و تلاش نسبت به عدم پرداخت تسهیلات به افرادی که قصد استفاده نامناسب از این تسهیلات را دارند شوند؛ به‌گونه‌ای که با بازگشت این تسهیلات، سایر افراد و واحدهای تولیدی نیز بتوانند بهره‌مند شوند.
استاندار فارس تأکید کرد: مدیریت ارشد استان به‌منظور رونق تولید و تقویت چرخه گردش پول و تسهیلات، در زمینه بازگشت مطالبات معوق بانک‌های استان تلاش خواهد کرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین خواستار بهره‌گیری از ظرفیت‌های بانک‌های خصوصی استان در کنار بانک‌های دولتی در زمینه حمایت از واحدهای تولیدی و طرح‌های عمرانی برای رونق اقتصادی استان فارس شد.


کد مطلب: 19269

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19269/پرداخت-900-میلیارد-تومانی-بانک-ها-طرح-رونق-تولید-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir