۰
plusresetminus
در نشست شورای کشاورزی عنوان شد

غفلت بزرگ در فرآوری محصولات کشاورزی در فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۲
استاندار فارس گفت: فرآوری محصولات کشاورزی در فارس مغفول مانده و ته‌مانده‌های آن نیز از بین رفته است.
غفلت بزرگ در فرآوری محصولات کشاورزی در فارس
به گزارش "حافظ نیوزاسماعیل تبادار صبح امروز در نشست شورای کشاورزی با اشاره به ضعف بزرگ عدم داشتن کارخانه‌های فرآوری در استان فارس اظهار داشت: باوجودآنکه 3 میلیون تن محصولات باغی در فارس تولید می‌شود اما در بحث ایجاد کارخانه‌های فرآوری بسیار ضعیف عمل شده است.
وی افزود: امروز محصولات باغی فارس به دلیل عدم داشتن کارخانه فرآوری به استان‌های دیگر می‌رود و ته‌مانده‌های آن نیز از بین رفته و در این عرصه واقعاً فقیر هستیم.
مقام عالی دولت در استان فارس با تأکید بر ضرورت ایجاد کارخانه‌های فرآوری خاطرنشان کرد: اهتمام جدی امسال و سالهای آینده در فارس باید ایجاد کارخانه‌های فرآوری و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی باشد و سازمان جهاد کشاورزی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.
استاندار فارس همچنین نگاه آب محور به بحث کشاورزی را با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر بسیار مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: خوشبختانه یک نگاه مشترک میان سازمان آب و سازمان کشاورزی در بحث آب وجود دارد و برای تمام برنامه‌های کشاورزی باید آن را مدنظر داشت.
تبادار با بیان اینکه کشاورزی فارس باید باقوت به کار خود ادامه دهد، تصریح کرد: اقتصاد کشاورزی و معیشت کشاورزان منطبق با نیازهای روز کشور باید رونق داشته باشد و پایدار بماند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به صندوق‌های حمایت از کشاورزان اشاره کرد و افزود: تقویت صندوق‌ها به‌عنوان منابع پایدار حمایت از کشاورزی امری مهم است اما باید در انتخاب ارکان مدیریتی آن‌ها نیز دقت لازم صورت گیرد.
استاندار فارس ضعیف عمل کردن در مدیریت صندوق‌های کشاورزی را موجب ناامیدی کشاورزان قلمداد کرد و اظهار داشت: کسانی که برای مدیریت صندوق‌های کشاورزی انتخاب می‌شوند باید برای اداره آن برنامه داشته باشند.
*در حاشیه نشست شورای کشاورزی
*کارخانه را راه بیندازید، کاری به زمان تعطیلی آن نداشته باشید!
در حاشیه شورای کشاورزی استان فارس، یکی از اعضای شورا بحث تعطیلی کارخانه‌های نساجی را مطرح کرد که همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در پاسخ به وی گفت که این کارخانه‌ها در دولت‌های قبلی تعطیل‌شده و ربطی به دولت فعلی ندارد.
استاندار فارس نیز بلافاصله در جواب همتی اظهار داشت: شما بهتر است که این کارخانه را راه‌اندازی کنید و کاری به زمان تعطیلی آن نداشته باشید. چراکه در حال حاضر مهم راه‌اندازی آن است نه اینکه به دنبال آن باشیم که در کدام دولت این کارخانه تعطیل‌شده است.
کد مطلب : ۱۹۲۷۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما