۰
plusresetminus

عاقبت این آتش دامان شما را هم خواهد گرفت!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۳
در کشوری که نیروی پلیس، از سوی مدیران دولت و نمایندگان مجلس و روشنفکران جامعه با هر دلیل و بهانه‌ای مورد تهدید و هجمه روانی قرار بگیرد، شاخص‌های امنیت به سرعت و با شدتی باور نکردنی نزول خواهد کرد...
برخورد پلیس
برخورد پلیس
🔸این روزها، تصاویر برخورد پلیس گشت امنیت اخلاقی با یک دختر در یکی از پارک‌های تهران، به موضوع اول روز کشور تبدیل شده تا جایی که حسن روحانی و وزیر کشور و معاونان رئیس جمهور و بسیاری از نمایندگان مجلس در این‌باره به اظهار نظر پرداخته‌اند و روز به روز دامنه واکنش‌ها به این اقدام بیشتر و بیشتر می‌شود.
🔸مسلما هیچکس و هیچ جناحی در کشور ما، برخورد سلبی پلیس با شهروندان را تایید نمی‌کند اما شدت عملیات روانی و حجم تولیدات رسانه‌ای که بر روی این مساله ایجاد شده، نشان می‌دهد با یک موضوع عادی مواجه نیستیم.
🔸به نظر می‌رسد جریانی که همواره از بابت اجرای طرح #گشت_ارشاد و #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر در سطح جامعه در رنج و عذاب بوده، اینک فرصت را برای زیر سوال بردن مجدد کلیت این طرح مهیا دیده و سعی می‌کند در سطح جامعه موجی ایجاد کند تا بار دیگر حداقل امر به معروف و نهی از منکری هم که در سطح جامعه نیز انجام می‌شود لغو شود اما این موج ایجاد شده علیه پلیس، تبعاتی بسیار فراتر از حد انتظار این جریان را به همراه خواهد داشت.
🔸در کشوری که نیروی پلیس، از سوی مدیران دولت و نمایندگان مجلس و روشنفکران جامعه با هر دلیل و بهانه‌ای مورد تهدید و هجمه روانی قرار بگیرد، شاخص‌های امنیت به سرعت و با شدتی باور نکردنی نزول خواهد کرد چرا که از یک سو مجرمان در ارتکاب به جرم جرات و جسارت بیشتری پیدا می‌کنند و از سوی دیگر، پلیس نیز اقتدار و صلابت خود را از دست خواهد داد.
🔸یک نیروی پلیس تضعیف شده، امنیت را برای هیچکس نمی‌تواند به ارمغان بیاورد و زمانی که آتش ناامنی و فراتر از آن، احساس عدم امنیت در جامعه فراگیر شد، زبانه‌های این آتش دامان همه را خواهد گرفت چه آن رئیسی که برای انحراف افکار عمومی جامعه از موضوعات مهم روز، این مساله را عَلَم کرده است و چه آن وزیر و وکیلی که فکر می‌کند با ژست #اپوزسیون_نمایی می توانند صندلی‌شان را برای چند سال دیگر تثبیت کنند...
نویسنده: امین رشیدی
کد مطلب : ۱۹۳۰۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما