۰
plusresetminus
در حاشیه انتقادات اخیر اسماعیل تبادار نسبت به عملکرد بانک های فارس؛

آقای استاندار! کار از بدبینی مردم گذشته است!

تاریخ انتشارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۴
معمولا بانک‌های استان حدود 10 هزار میلیارد تومان از سپرده‌گذاری مردم فارس را به استان‌های دیگر و پایتخت کشور منتقل کرده و از چرخه اقتصادی فارس خارج می کنند!
استاندار فارس
استاندار فارس
🔸اسماعیل تبادار استاندار فارس هفته گذشته در نشست شورای عالی بانک‌های استان فارس ضمن اشاره به بدبینی مردم به عملکرد بانک های استان، با نام بردن از برخی بانک‌های خصوصی از جمله پاسارگاد، اقتصاد نوین، پارسیان آنها را خطاب قرار داد و گفت: بانک‌های خصوصی باید دقیقاً به ما بگویند که آیا فقط منابع و پولهای دریافتی از مردم را ذخیره کرده‌اند؟ هم‌وغم و رسالت خود را بر همین پایه گذاشته‌اند؟ یا نه اعتقاد دارند که یک بنگاه اقتصادی هستند که در فعالیت‌های اقتصادی استان نقش‌آفرینی می‌کنند. تبادار ادامه داد: بنده اطمینان دارم که بانک‌های خصوصی در فعالیت اقتصادی استان نقش دارند اما چرا گزارشی از این فعالیت‌ها به ما ارائه نمی‌دهند، دلیلش را نمی‌دانم!

💠آقای استاندار! کار از بدبینی مردم گذشته است!

🔸بر اساس آمارهای منتشرشده، سپرده‌های مردم فارس نزد بانک‌های استان در طول سال، به طور متوسط قریب 30 هزار میلیارد تومان است که معمولا بانک‌های استان قریب یک سوم از این مبلغ یعنی در حدود 10 هزار میلیارد تومان از این سپرده‌گذاری را به استان‌های دیگر و پایتخت کشور منتقل کرده و از چرخه اقتصادی فارس خارج می کنند!
🔸حال اگر هزینه متوسط ایجاد شغل پایدار در عرصه‌هایی نظیر خدمات، کشاورزی و صنعت را در نظر بگیریم، آنگاه متوجه خواهیم شد بانک‌های استان با خروج این حجم از سرمایه از فارس مانع از ایجاد 10 هزار شغل پایدار در این استان شده‌اند که این امر نشان می‌دهد استاندار فارس باید رصد دقیق‌تری نسبت به تحولات این استان داشته باشد.
🔸هم چنین، مساله مهم دیگری که بانک‌های فارس در سطح استان ایجاد کرده اند، تعطیلی کارخانجات و صنایع است. فقط کافی است استاندار محترم فارس سری به شهرک های صنعتی این استان بزند تا با خیل عظیم واحدهای صنعتی مواجه شود که طی سالهای گذشته، برای حل مشکلات اقتصادی و کمبود نقدینگی‌شان از بانک‌ها وام دریافت کرده‌اند اما در ادامه با توجه به رکود تولید و کسادی بازار، از بازپرداخت اقساط خود بازمانده‌اند تا اینکه نهایتا بر اثر انباشت جریمه دیرکرد اقساط وام، بانک وام دهنده، واحد صنعتی را مصادره و آن را به تعطیلی کشانده و کارگران بسیاری را از کار بیکار کرده است!
🔸در واقع، عملکرد رَبَوی بسیاری از بانک‌های فارس، تبعاتی بسیار فراتر از تصور استاندار محترم طی یک دهه گذشته در عرصه صنعت و اقتصاد استان فارس برجای گذاشته به نحوی که دیگر کار از بدبینی مردم گذشته است!

(✍️: مصطفی مشفقیان)
کد مطلب : ۱۹۳۰۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما