۰
plusresetminus
سفیر سوریه در چین:

صهیونیست ها دروغ می گویند؛ حمله به آنها کار ما بود نه ایران

تاریخ انتشارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۱۳
سفیر سوریه در چین ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره حمله به مواضع ایران در سوریه را بدون اساس خواند.
حمله ایران به اسرائیل
حمله ایران به اسرائیل
«عماد مصطفی»، سفیر سوریه در چین در مصاحبه‌ای تأکید کرد دمشق برای پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی تردید به خودش راه نخواهد داد. 
بامداد روز پنجشنبه (بیستم اردیبهشت)  رسانه‌ها از حمله خمپاره‌ای رژیم صهیونیستی به شهر «البعث» در شمال استان قنیطره سوریه خبر دادند که در پی این حمله، رژیم صهیونیستی با واکنش راکتی روبه‌رو شد.
مصطفی در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: «سوریه به تقویت پدافندهای هوایی خود ادامه خواهد داد و تلاش خواهد کرد هر موشک شلیک‌شده توسط اسرائیل را رهگیری و ساقط کند و هر هواپیمای اسرائیلی ناقض حریم هوایی سوریه را هدف قرار دهد.»
وی در ادامه اضافه کرد: «علاوه بر این، سوریه در راستای حق بی‌چون و چرای دفاع از خود و مسئول کردن تجاوزگر، تردیدی درباره آغاز حمله انتقام‌جویانه به مواضع ارتش اسرائیل به خودش راه نخواهد داد.»
دیپلمات سوریه بیانیه‌های رژیم صهیونیستی درباره اینکه هدف این حملات نیروهای مسلح سوریه نبوده‌اند را رد کرد. 
او گفت: «ادعای اسرائیل مبنی بر اینکه تجهیزات ایران در سوریه را هدف قرار داده، هیچ اساسی ندارد. هدف اسرائیل از این ادعا این بوده تا حملاتش به سوریه را به عنوان تلاشی برای مهار ایران جا بزند و به این طریق حمایت آمریکا و سعودی‌ها را به دست بیاورد.»
رژیم صهیونیستی در ادامه، این واکنش را حمله از جانب ایران توصیف کرد و جنگنده‌های آن، به چندین نقطه در خاک سوریه حمله کردند. 
ارتش سوریه در همین روز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه این حملات سه نفر کشته و و دو نفر مجروح و یک سامانه راداری به همراه یک انبار مهمات منهدم شد و چند سایت راداری اسیب دید. 
ارتش سوریه اعلام کرد که بیش از نیمی از موشک‌های شلیک شده رژیم صهیونیستی را پدافند هوایی سوریه منهدم کرده است. 
پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که ۲۸ جنگنده اسرائیلی در حملات امروز به نقاطی از سوریه که شامل اف-۱۵ و اف-۱۶ است، مشارکت داشته‌اند و مجموعا ۶۰ موشک شلیک کرده‌اند.
وزارت دفاع روسیه نیز گفته است که پدافند هوایی سوریه، بیشتر از نصف موشک‌های شلیک شده را منهدم کرده است. این موشک‌ها به گفته وزارت دفاع روسیه، نقاطی که ایرانی‌ها در آن هستند و همچنین سامانه‌های پدافند هوایی و جنوب سوریه را هدف گرفته بود.
کد مطلب : ۱۹۳۴۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما