۰
plusresetminus
علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

جایگزین آیت الله ایمانی و امام جمعه جدید شیراز تاکنون انتخاب نشده است

تاریخ انتشارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۱۹
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: تاکنون فرد و گزینه ای به صورت قطعی برای انتصاب به عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز انتخاب نشده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری روز جمعه افزود: پس از استعفای مرحوم آیت الله ایمانی از نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه شیراز، بحث جایگزینی ایشان در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: فهرستی از فضلا و علمای استان فارس که می توانند در این مسئولیت مهم قرار گیرند تهیه شده است که رهبر معظم انقلاب در این زمینه تصمیم گیری می کنند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور درباره شایعه انتخاب قطعی یک نفر از علمای شیراز به عنوان امام جمعه این شهر گفت: نام وی نیز در لیست پیشنهادی قرار دارد اما تاکنون هیچ تصمیم گیری در این زمینه نشده است. 
وی ادامه داد: بزودی رهبر معظم انقلاب در این زمینه تصمیم گیری و نماینده جدید ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز از سوی معظم له منصوب می شود.
حاج علی اکبری همچنین با اشاره به ویژگی های شخصیتی مرحوم آیت الله ایمانی امام جمعه فقید شیراز بیان کرد: آیت الله ایمانی هم از نظر سابقه حضور در مبارزات قبل از انقلاب اسلامی از نقطه آغاز تا انتها یک شخصیت سرشناس بود و در همه این سال ها در کنار امام راحل (ره) و رهبرمعظم انقلاب حضور داشت.
وی ادامه داد: شناخته شده به صراط مستقیم از نظر سیاسی، اخلاق و معنویت در روابط اجتماعی و سخت کوشی و خدمت و داشتن درد و روحیه مردمی از ویژگی های مرحوم آیت الله ایمانی بود.
آیت الله اسدالله ایمانی امام جمعه شیراز شامگاه دوشنبه 17 اردیبهشت 97 به دلیل بیماری کلیوی در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت.
وی که از اواخر بهمن 78 امام جمعه شیراز شد، هشتم اردیبهشت 97 به دلیل بیماری استعفای خود را تقدیم رهبر معظم انقلاب کرد.
منبع: ایرنا
کد مطلب : ۱۹۳۵۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما