۰
plusresetminus
مسعود رضایی نماینده مردم شیراز در مجلس:

این تصور اشتباهی است که ما فکر کنیم اروپا بدون آمریکا در کنار ما قرار خواهد گرفت/ ما باید روی پای خودمان بایستیم

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۵۹
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در تحلیل آینده برجام گفت: تصور ایستادن اروپا کنار ایران بدون آمریکا، یک خیال خام است.
این تصور اشتباهی است که ما فکر کنیم اروپا بدون آمریکا در کنار ما قرار خواهد گرفت/ ما باید روی پای خودمان بایستیم
به گزارش "حافظ نیوز" مسعود رضایی در تحلیل آینده برجام پس از خروج رسمی آمریکا از این قرارداد بین‌المللی، اظهار داشت: این تصور اشتباهی است که ما فکر کنیم اروپا بدون آمریکا در کنار ما قرار خواهد گرفت و باید گفت چنین تصوری، خیال خامی بیش نیست.
 
وی افزود: در برجام، قطعاً اروپا در کنار آمریکا خواهد بود و نباید روی آنان حساب کرد، بلکه باید روی پای خودمان بایستیم.
 
رضایی با بیان اینکه اروپای غربی و شرقی و حتی روسیه قابل‌اعتماد نیست و نباید روی آن حساب باز کرد، افزود: این دیدگاه که فکر کنیم اروپا و آمریکا موضعی جدا از یکدیگر نسبت به ایران دارند، کاملاً اشتباه است.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: کشور ما طبق قرارداد خود در برجام عمل کرد اما حالا که آمریکا آن را لغو کرده، ما نیز نمی‌توانیم در آن بمانیم اما نباید به روش ترامپ و از روی دیوانگی با این قضیه برخورد کنیم بلکه همچنان به دنیا نشان دهیم که کشوری اهل مذاکره و صلح بوده و هستیم تا حقانیت خود را ثابت کنیم.
 
وی با بیان اینکه به حرف‌های ترامپ نباید اهمیت داد، خاطرنشان کرد: اگر معتقدیم که تحریم‌ها اثری بر کشور نداشته است، باید با آرامش کار خود را ادامه دهیم و پیش از آنکه آمریکا اقدام خطرناکی علیه ما نکرده، ما نیز دست به اقدامی نزده و بهانه به دست آنان ندهیم.
 
رضایی در نگاهی دیگر به قرارداد برجام خاطرنشان کرد: به‌هرحال قرارداد برجام در دولت اوباما بسته شد و با آمدن ترامپ که فردی ماجراجوست و جمهوری‌خواه‌ها، طبیعی است که تفاوت دیدگاه نسبت به این قرارداد وجود داشته باشد، گرچه تاریخ در مورد ما قضاوت خواهد کرد.
 
این نماینده مجلس همچنین گفت: به‌هرحال در برجام کشور ما تمام تلاش خود را انجام داد که به دنیا نشان دهد اهل صلح و آشتی است و دنبال چالش نیست اما گویی طرف مقابل به ما اعتماد نداشت و فکر می‌کرد که دنبال جنگ‌افزار هستیم.
 
وی افزود: ما از برجام منفعت خودمان را بردیم و طرف مقابل نیز منفعت خودش را و در ادامه با خروج آمریکا از این قرارداد، باید با آرامش کار را دنبال کنیم.
منبع: فارس
کد مطلب : ۱۹۳۵۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما