روز تاریخی ورزش بانوان با قهرمانی در فوتسال و کاراته جوانان آسیا و لزوم توجه به چند نکته

23 ارديبهشت 1397 ساعت 7:23

دستیابی به عنوان قهرمانی قاره کهن با حفظ حجاب و شئونات اسلامی، نشان می دهد حجاب محدودیت نیست و با حفظ عفاف نیز می توان بر سکوی قهرمانی ایستاد.


روز گذشته، روزی تاریخی و طلایی برای ورزش بانوان کشورمان بود و دو تیم فوتسال و کاراته جوانان، بر سکوی قهرمانی آسیا ایستادند.
در این باره ذکر چند نکته ضروری به نظر می رسد:
نخست آنکه مدال آوری ورزشکاران بانوی ایرانی نشان می دهد در طی سالهای گذشته، چقدر از سرمایه گذاری در ورزش حرفه ای بانوان غفلت شده و اگر در این بخش، سرمایه گذاری مطلوبی صورت بگیرد بانوان نیز همانند مردان می توانند در عرصه های بین المللی خوش بدرخشند و مدال های رنگارنگ کسب کنند.
دومین نکته آنکه دستیابی به عنوان قهرمانی قاره کهن با حفظ حجاب و شئونات اسلامی، نشان می دهد حجاب محدودیت نیست و با حفظ عفاف نیز می توان بر سکوی قهرمانی ایستاد.
و سومین نکته نیز لزوم توجه به ورزش قهرمانی و حرفه ای برای ارتقای نشاط و غرور ملی در کشور ماست. هنگامی که تیم ملی فوتسال و یا دیگر رشته های ورزشی چه در قسمت بانوان و چه در قسمت آقایان، بر سکوی قهرمانی در تورنمنت های مهم بین المللی و جهانی می ایستند، بیش از هشتاد میلیون ایرانی احساس غرور و خوشحالی می کنند. واقعیت این است که این احساس زیبا و دوست داشتنی، بدیلی ندارد و به ازای هیچ اتفاق دیگری، نمی توان دل تمام یک ملت را شاد کرد. بنابراین، قهرمانی تیم های ملی در رشته های ورزشی، فراتر از ورزش به مثابه تلاشی برای وفاق ملی و افزایش شور و نشاط اجتماعی نیز هست.
بنابراین، امیدواریم دولت ها زین پس، ورزش قهرمانی و حرفه ای را در کشور ما بیش از هر زمان دیگری جدی بگیرند.


کد مطلب: 19354

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19354/روز-تاریخی-ورزش-بانوان-قهرمانی-فوتسال-کاراته-جوانان-آسیا-لزوم-توجه-چند-نکته

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir