بودجه‌های قرآنی وزارت فرهنگ در استان فارس در کجا هزینه می شود؟

8 خرداد 1397 ساعت 13:10

یک فعال قرآنی ضمن درخواست از نهادهای نظارتی برای بررسی محل هزینه‌کرد بودجه تشکل‌های قرآنی گفت: در مواردی شاهد هستیم اداره‌کل ارشاد فارس این بودجه‌ها را در زمینه‌های دیگری بجز فعالیت قرآنی هزینه کرده است.


با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بار دیگر توجه بسیاری از مردم کشورمان به قرآن کریم و فعالیت‌های قرآنی معطوف شده است.
استان فارس از دیرباز به‌عنوان یکی از مهدها و کانون‌های اصلی پرورش قرآن‌آموزان، دارای کارنامه‌ای درخشان و پربار در این زمینه است. اما به نظر می‌رسد کم‌کاری‌ها و بی‌مهری‌های فراوان نسبت به فعالیت‌های قرآنی طی سالهای گذشته در فارس، این استان را از شکوفایی قرآنی و دستیابی به اهداف متعالی قرآنی بازداشته است.
در روزهای گذشته، با برخی از مسوولان تشکل‌های قرآنی در سطح استان به گفت‌وگو نشستیم و درباره مشکلات و کاستی‌های این عرصه با آنها سخن گفتیم.
فصل مشترک سخن مصاحبه‌شوندگانی که در زمره مسوولان تشکل‌های مردم‌نهاد قرآنی استان بودند، این بود که بودجه تخصیص داده شده برای فعالیت‌های قرآنی تشکل‌ها، به آنها به‌صورت کامل تخصیص نمی‌یابد و در موارد دیگری هزینه می‌شود.
یکی از این مسوولان در این باره می گوید: متاسفانه طی سالهای اخیر، بودجه‌های مصوب شده برای تشکل‌های قرآنی به دست ما نمی رسد و در مواردی شاهد هستیم اداره‌کل ارشاد استان فارس این بودجه‌ها را در زمینه‌های دیگری بجز فعالیت قرآنی هزینه می‌کند.
وی که نخواست نامش فاش شود در ادامه این گفت‌وگو افزود: متاسفانه تبعیض در پرداخت بودجه به تشکل‌های قرآنی نیز یکی دیگر از مشکلات این عرصه است و موسسات و تشکل‌هایی هستند که طی سالیان اخیر و علیرغم گستردگی فعالیت‌هایشان، در حد چند صد هزار تومان به آنها بودجه رسیده است! در نقطه مقابل تشکل‌هایی نیز بوده‌اند که رقم‌های بسیار هنگفتی نصیبشان شده است، حال آنکه خروجی قابل توجهی نداشته‌اند.
این فعال قرآنی همچنین خاطرنشان کرد: عمده فعالیت‌های صورت‌گرفته قرآنی در استان فارس، توسط مردم انجام می‌شود و اگر در این زمینه شکوفایی وجود داشته است، حاصل اقدام و همت عالی مردم بوده است، اما اگر بودجه‌های مصوب قرآنی نیز به دست اهل آن برسد، قطعاً شاهد اقدامات و اتفاقات بهتری در این عرصه خواهیم بود.
وی در انتها افزود: از نهادهای نظارتی درخواست می‌کنیم به موضوع محل هزینه‌کرد بودجه تشکل‌های قرآنی ورود کنند و ضمن تحقیق و تفحص دراین‌باره، شفاف‌سازی لازم را صورت دهند.
منبع: فارس


کد مطلب: 19408

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19408/بودجه-های-قرآنی-وزارت-فرهنگ-استان-فارس-کجا-هزینه-می-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir