۰
plusresetminus
گزارش ویژه؛

از شایعه استعفای آقای شهردار تا روزهای پر التهاب در شورای شهر شیراز

تاریخ انتشارسه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۷
شایعه استعفای اسکندرپور شهردار شیراز به علت دخالت های نابجای برخی اشخاص در حوزه اختیارات مدیریتی وی، چند وقتیست که در برخی محافل، دهان به دهان می چرخد و حتی گمانه زنی هایی در خصوص جایگزینان احتمالی اسکندرپور نیز مطرح شده است.
شورای شهر شیراز
شورای شهر شیراز
حافظ نیوز/ این روزها، شورای شهر و شهرداری شیراز روزهای پر التهابی را می گذرانند. از یک سو، عدم تامین منابع مالی مورد انتظار شهرداری، صدای پیمانکاران را دراورده است به نحوی که روز گذشته در حاشیه جلسه علنی شورا، قریب 100 نفر از پیمانکارانی که از شهرداری شیراز مطالبات مالی دارند، در محل ساختمان شورا تجمع کرده و شعارهایی سردادند.
نکته تامل برانگیز آنکه به نظر می رسد شهرداری شیراز دیگر همچون گذشته توان اقناع و همراهی پیمانکاران را با خود ندارد و اینک، بیش از 300 پیمانکار، از شهرداری شیراز مطالبات مالی وصول نشده دارند که طلب برخی از آنها متعلق به سال 93 می باشد.
همچنین، تصویب طرح پرحاشیه اخذ عوارض بهای خدمات از موسسه های فرهنگی و هنری که به لحاظ موقعیت در مسیرها و خیابان های اصلی شیراز واقع شده اند در جلسه روز گذشته شورا، امروز 20 نفر از مدیران نگارخانه های شیراز را به جلوی ساختمان شورای شهر شیراز کشاند تا به این مصوبه که به نظر می رسد در تضاد با قوانین بالادستی و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر معافیت مالیاتی موسسات و مراکز فرهنگی می باشد اعتراض کنند.
تمام این اتفاقات در شرایطی رخ می دهد که شایعه استعفای اسکندرپور شهردار شیراز به علت دخالت های نابجای برخی اشخاص در حوزه اختیارات مدیریتی وی، چند وقتیست که در برخی محافل، دهان به دهان می چرخد و حتی گمانه زنی هایی در خصوص جایگزینان احتمالی اسکندرپور نیز مطرح شده است.
با این حال، این خبر امروز از سوی برخی اعضای شورای شهر تکذیب شد تا حداقل این پیام به افکار عمومی مخابره شود که بسیاری از اعضای شورای شهر، همچنان مایل به ادامه فعالیت حیدر اسکندرپور در شهرداری شیراز است.
با این حال، به نظر می رسد مسئله استقلال رای، عدم تحقق انتظارات و منابع مالی و دخالت های گاه و بیگاه برخی افراد در کار شهردار، ادامه فعالیت حیدر اسکندرپور در شهرداری شیراز را با سختی و دشواری روبرو کرده است.
نویسنده: سیده سعیده موسوی
کد مطلب : ۱۹۴۱۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما