۰
plusresetminus
آیت الله دژکام امام جمعه شیراز:

عدالتخواهی نیازمند نظریه پردازی دقیق توسط اساتید حوزه و دانشگاه است/ تحقق عدالت با سخن‌پراکنی و انتقاد حاصل نمی‌شود

تاریخ انتشارجمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۵
امام‌جمعه شیراز با تشریح مؤلفه‌های عدالت جویانه گفت: به پرسش‌های عدالت جویانه باید پاسخ دقیق داد و عدالت‌خواهی را موکول به آینده نکرد.
لطف الله دژکام
لطف الله دژکام
آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با تشریح مؤلفه‌های عدالت جویانه اظهار داشت: ما خود را پیرو مظهر عدالت یعنی امیرالمؤمنین (ع) می‌دانیم بنابراین باید به مؤلفه‌های عدالت جویانه نیز توجه کنیم که متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود عدالت را که برپا نکردیم هیچ، در برخی موارد دچار ظلم نیز شده‌ایم.
وی افزود: امروز که دست ما از ساحت امام زمان (عج) کوتاه است نباید عدالت‌خواهی را موکول به آینده و قیام حضرت کرده، بلکه باید برای پرسش‌های عدالت جویانه پاسخ دقیق و شفاف داشته باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه عدالت تنها با سخن‌پراکنی و انتقاد حاصل نمی‌شود، افزود: برای تحقق عدالت نیاز به نظریه‌پردازی استادان حوزه و دانشگاه داریم نه اینکه تنها بیرون گود نشسته و انتقاد کنیم بدون آنکه از وضعیت اجرایی خبر داشته باشیم.
امام‌جمعه شیراز افزود: دانشگاه و حوزه باید به ما بگوید که در اجرا چگونه عدالت را محقق کنیم و نباید پیوسته بگوییم امام زمان (عج) خواهد آمد و عدالت ایجاد خواهند کرد، خب شاید ظهور به طول انجامید آن‌وقت تکلیف ما با عدالت‌خواهی چیست؟
دژکام ادامه داد: متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود حوزه و دانشگاه به‌جای پرداختن به مسائل اصلی درگیر مسائل فرعی می‌شوند.
وی تأکید کرد: ما باید به پرسش‌های عدالت جویانه پاسخ دقیق و شفاف بدهیم و آن را موکول به آینده نکنیم.
امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به شب‌های قدر اشاره کرد و اظهار داشت: این شب‌ها مختص عبادت است و نباید انسان خود را درگیر امور دیگر بکند.
دژکام افزود: خداوند وعده داده است که امور کسی که به در خانه وی مراجعه می‌کند را سامان دهد، بنابراین بهتر است در این شب‌ها تنها به عبادت خالصانه پرداخت.
وی همچنین به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: قیام امام تنها برای خدا بود و بی‌گمان کسانی که برای خدا قیام می‌کنند از هیچ‌چیزی خوف نخواهند داشت، همان‌گونه که امام از هیچ‌کس نهراسید.
امام‌جمعه شیراز افزود: امام حرکتی را آغاز کرد و علمداری آن را به رهبر انقلاب سپرد، کسی که جانشین شایسته و بر حق وی بود و در تمام‌کارها چیزی جز خدا را جست‌وجو نمی‌کند.
دژکام خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ما پاسداری از انقلاب و درنهایت سپردن آن به صاحب اصلی آن امام زمان (عج) است که باید بدانیم این مسیر بدون زحمت طی نخواهد شد.
کد مطلب : ۱۹۴۲۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما