بازتاب گسترده سخنان روز گذشته رهبر انقلاب درباره برجام، منطقه و توان موشکی در رسانه های جهان

15 خرداد 1397 ساعت 16:53

سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بازتاب گسترده ای در رسانه های خبری جهان داشت؛ سخنانی حول محور سیاست خارجی ایران، برجام، منطقه و برنامه موشکی که توجهات زیادی را به خود جلب نمود.


سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بازتاب گسترده ای در رسانه های خبری جهان داشت؛ سخنانی حول محور سیاست خارجی ایران، برجام، منطقه و برنامه موشکی که توجهات زیادی را به خود جلب نمود.
به گزارش، در همین زمینه، پایگاه لبنانی النشره که به دلیل گرایش و نزدیکی خود به جریان «المستقبل» لبنان همواره سخنان مقام معظم رهبری را با سانسور بسیار زیاد منتشر می کرد، این بار برخلاف رویه سابق ضمن انتشار بخش هایی نه چندان اندک از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای، نوشت: رهبر عالی ایران تهدید کرد که در ازای هر موشکی که به ایران شلیک شود، تهران ۱۰ موشک شلیک خواهد کرد.
این پایگاه لبنانی همچنین به نقل از مقام معظم رهبری ادامه داد: پیشرفت های ایران در حوزه هسته ای مایه افتخار است.
این پایگاه همچنین به نقل از حضرت آیت الله خامنه ای نوشت: هرچند ایران در گذشته از توان موشکی چندانی برخوردار نبود، اما امروز قدرت موشکی اول در سطح منطقه را در اختیار دارد.
شبکه های خبری سی ان ان و ان.بی.سی نیز به فرمان رهبر انقلاب برای آماده شدن جهت افزایش ظرفیت غنی سازی کشور پرداختند.
بازتاب گسترده سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در رسانه های جهان
رویترز در مطلبی که مخابره کرد به این سخن رهبر انقلاب اشاره کرد محدود کردن برنامه موشکی ایران «رؤیایی است که تعبیر نخواهد شد.»
واشنگتن‌پست و آسوشیتدپرس نیز در گزارش‌های خود از عبارت «وعده رهبر ایران برای پاسخ به هرگونه حمله‌ای» استفاده کرده‌اند.
اسپوتنیک در تیتر گزارش خود از سخنان رهبر انقلاب از عبارت «به دشمنان نمی‌توان اعتماد کرد، تهران در مقابل فشارهای خارجی تسلیم نمی‌شود» استفاده کرد.
ایندیپندنت نیز در گزارش خود از  عنوان «ایران اگر از سوی دشمنان هدف قرار بگیرد، حملاتی با شدتی 10 بار بیشتر انجام می‌دهد» استفاده کرده است.
فاکس‌نیوز نیز در مطلبی که مخابره کرده است به این بخش از سخنان رهبر انقلاب که ترس از جنگ را پروپاگاندای غرب دانسته‌اند، پرداخته است.
یواس‌نیوز نیز در گزارش خود به «رؤیای تعبیرنشدنی محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران» که از سوی رهبر انقلاب عنوان شده است، اشاره کرده است.
العربیه هم در گزارش خود به مسئله «تداوم حمایت ایران از نیروهای مقاومت در منطقه» پرداخته است.
از سوی دیگر، شبکه المیادین نیز به صورت گسترده به پوشش سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت.
این شبکه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به نقل از ایشان نوشت: ملت ایران قبول نخواهد کرد که از یک سوی مورد تحریم قدرت های بیگانه قرار گیرد و از سوی دیگر فعالیت های هسته ای تهران متوقف شود.
بازتاب گسترده سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در رسانه های جهان
شبکه المیادین همچنین اعلام کرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم مشارکت گسترده در روز جهانی قدس در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا علیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین تأکید کردند.
عاروتض‌شوای اسرائیلی نیز به وعده تلافی 10 برابری ایران در برابر هرگونه حمله‌ای از سوی دشمنان که رهبر انقلاب بیان کردند، پرداخته است.
جروزالم‌پست اسرائیلی نیز همانند نشریه فوقانی به وعده تلافی 10 برابری ایران در برابر هرگونه حمله‌ای از سوی دشمنان که رهبر انقلاب بیان کردند، پرداخته است.
خبرگزاری کویت نیز به دستور رهبر انقلاب برای آمادگی برای افزایش ظرفیت غنی‌سازی کشور به 190 هزار «سو» اشاره کرده است.
یورونیوز عربی نیز در گزارش خود به این گزاره از سخنان رهبر انقلاب اشاره کرده است: «ایران به حمایت خود از نیروهای مقاومت در منطقه ادامه می‌دهد.»
النشره نیز در گزارش خود به مسئله واکنش ده‌برابری ایران در برابر هرگونه حمله‌ای از سوی دشمن که از سوی رهبر انقلاب عنوان شده است، اشاره کرده است.
ال‌بی‌سی لبنان نیز به این بخش از سخنان رهبر انقلاب اشاره کرده است که «تحریم‌های آمریکا ضد ایران با هدف تضعیف کشور و در چارچوب جنگ اقتصادی با تهران است» اشاره کرده است.
این در حالی است که شبکه روسیا الیوم نیز بخش هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را مورد پوشش قرار داد. این شبکه به بخش هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مواضع جمهوری اسلامی در قبال مسأله هسته ای اشاره کرد.
شبکه روسیا الیوم همچنین بخش هایی از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در خصوص مسائل موشکی و منطقه ای را تحت پوشش قرار داد و به نقل از ایشان نوشت: در بحث موشکی، ایران به قدرت اول منطقه تبدیل شده است.


کد مطلب: 19434

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19434/بازتاب-گسترده-سخنان-روز-گذشته-رهبر-انقلاب-درباره-برجام-منطقه-توان-موشکی-رسانه-های-جهان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir