راه اندازی بزرگترین فارم پرورش عقرب دنیا با ظرفیت ۴ میلیون قطعه

5 بهمن 1397 ساعت 14:07

بزرگترین فارم پرورش عقرب دنیا با ظرفیت ٤ میلیون قطعه در لارستان راه اندازی شد.


به گزارش پایگاه خبری حافظ، بزرگترین فارم پرورش عقرب دنیا با ظرفیت ٤ میلیون قطعه در منطقه لطیفی لارستان در حال بهره برداری است.

مدیر این مرکز گفت: بر اساس آمار سازمان محیط زیست، فارم پرورش عقرب لارستان بزرگترین فارم دنیا است که در حال حاضر ٣٠٠ هزار قطعه از گونه‌های شاخ، جرار (گادمیوم) و کراسیکودادر این فارم پرورش می‌یابد.

وی همچنین عنوان کرد: بر این اساس، عملیات سم گیری هر سه ماه یکبار انجام می‌شود که از هر ٣٠٠ قطعه عقرب یک گرم سم و در گونه جرار از هر هزار و ۱۰۰ قطعه یک گرم سم تولید می‌شود. بر اساس این اعلام، در این فارم علاوه بر پرورش عقرب، پرورش میل ورم و جیرجیرک نیز جهت تغذیه عقرب‌ها انجام می‌شود.

مدیر مرکز فارم پرورش عقرب در لارستان خاطر نشان کرد: علاوه بر تولید سم از تلفات عقرب‌های فارم روغن تهیه می‌شود که به صورت درمانگر و مسکن درد‌های عضلانی و مفصلی مورد استفاده قرار می‎گیرد. فارم پرورش عقرب زمینه اشتغال در تولید روغن و پرورش حشرات نیز فراهم می‌کند که سودآوری قابل توجهی دارد.

عقرب ها انواع متنوعی دارن که در اندازه های کوچک و بزرگ موجود هستند. خطرناک ترین نوع عقرب ها در ایران زندگی می کنند و مرکز عقرب پرور ایران رو می شود استان خوزستان دانست. این جانور بیابانی سم بسیار مهلک و کشنده ای قسمت انتهای بدن یعنی دم خودش هست که سوای خطرات جانی و مرگبار، در صورت استفاده درست از سم عقرب، می توان جان بسیاری از آدم ها را هم نجات داد. چرا که این سم کشنده مصارف دارویی داشته و برای تسکین درد و از بین برنده انواع عفونت ها کاربرد دارد.

همچنین در کشورهای شرقی مثل چین، عقرب سرخ شده یا کبابی از تنوع های غذایی به شمار رفته و مشتریان بسیار زیادی هم دارد. چینی ها معتقدند خوردن عقرب می تواند بدن را در مقابل بسیاری از بیماریها مصون نگه داشته و همچنین باعث افزایش طول عمر و عقب افتادن پیری شود. البته هر عقربی خوراکی نیست و باید از قبل توسط مراجع زیربط تأیید شده باشد. همچنین سم عقرب ها باید قبل از مصرف از بدنش استخراج شده و عده سم ساز هم خارج گردیده باشد.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری


کد مطلب: 19481

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19481/راه-اندازی-بزرگترین-فارم-پرورش-عقرب-دنیا-ظرفیت-۴-میلیون-قطعه

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir