۰
plusresetminus
مدیرکل کمیته امداد استان فارس خبر داد؛

بیش از ۶ هزار فقره کمک‌ هزینه جهیزیه و ازدواج به مددجویان فارس پرداخت شد

تاریخ انتشارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۴
مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: در سال جاری ۶ هزار و ۳۹۰ نفر از زوج‌های تحت حمایت کمیته امداد فارس کمک‌ هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال دریافت کردند.
بیش از ۶ هزار فقره کمک‌ هزینه جهیزیه و ازدواج به مددجویان فارس پرداخت شد
به گزارش حافظ خبر، ازدواج به عنوان راه حلی اجتماعی و پسندیده برای سامان دادن و ثبات بخشیدن به  زندگی و اهرمی برای رهایی از گناه و تباهی است. در سال‌های اخیر غلبه فرهنگ برگزاری جشن‌های پر هزینه و توجه به حاشیه‌های کم ارزش در مقوله ازدواج و تحمیل هزینه‌های گزاف به طرفین، سبب افزایش سن ازدواج و بروز آسیب‌های اجتماعی گردیده و مهم‌تر از همه جامعه را با مشکلات فراوان در زمینه تشکیل خانواده مواجه ساخته است.
کمیته امداد امام(ره) به عنوان یک نهاد اجتماعی و به منظور وظایف و مأموریت های ذاتی خود در یاری رسانی به نیازمندان و رفع نیازهای مختلف آنان، از سال ۱۳۷۰ برنامه وسیعی برای تأمین بخشی از هزینه‌های ازدواج در خانواده‌های نیازمند با رویکرد تحکیم و تقویت بنیان خانواده تدارک دیده است. 
 
زمینه‌های ارائه خدمت:
۱. ارائه خدمات جهیزیه به نوعروسان نیازمند؛
۲. ارائه خدمات جهیزیه به بانوان سرپرست خانوار در صورت ازدواج مجدد؛
۳. ارائه کمک هزینه ازدواج به پسران نیازمند؛
۴. خدمات راهنمایی و مشاوره قبل از ازدواج.
 
محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان فارس اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون پنج هزار و 420 نوعروس، 850 نوداماد و 120 کمک هزینه ازدواج مجدد به مددجویان استان با اعتبار 180 میلیارد و 184 میلیون ریال پرداخت شده است.
 
وی با بیان اینکه هر یک از نوعروس‌ها دو میلیون و 500 هزار تومان کمک‌ هزینه خرید جهیزیه و هریک از نو دامادها یک ‌میلیون و 500 هزارتومان هدیه ازدواج دریافت می‌کنند، تصریح کرد: نوعروسان خانوارهای ساکن مناطق محروم  سه میلیون تومان و نودامادها نیز یک میلیون و 800 هزار تومان هدیه ازدواج  به تعداد 3 هزار و 187 فقره با اعتبار 90 میلیارد و 570 میلیون ریال دریافت کردند.
 
مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: در سال جاری ۶ هزار و ۳۹۰ نفر از زوج‌های تحت حمایت کمیته امداد فارس کمک‌ هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال دریافت کردند.
 
وی با بیان اینکه به همت و مشارکت خیران و نیکوکاران در حال حاضر هیچ زوجی در انتظار دریافت کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج نیست، گفت: بخشی از هزینه‌های تامین جهیزیه‌ها از محل اعتبارات دولتی و بخشی نیز با مشارکت خیران و مردم نیکوکار تهیه و در اختیار نوعروسان قرار می گیرد.
 
بذرافشان با اشاره به اینکه یکی از ابعاد مهم توانمندسازی خانوارها توجه به فراهم آوردن زمینه‌های ازدواج به هنگام برای جوانان تحت حمایت است، افزود: توسعه و ترویج ازدواج آسان در بین خانوارها از دیگر اهداف پرداخت کمک‌هزینه خرید جهیزیه و ازدواج است.
 
وی با تقدیر از کمک خیران در تهیه جهیزیه برای نوعروسان بیان کرد: مشارکت مردم و خیران در تأمین جهیزیه، موجب ترویج فرهنگ ازدواج در بین جوانان و کمک به نیازمندان می‌شود.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری
کد مطلب : ۱۹۴۸۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
سهیل
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام ایا جهزیه ب چند نفر خانواده داده میشود