۰
plusresetminus

تیپ 55 هوابرد شیراز در انتقال نیرو رکورد زد

تاریخ انتشارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۵
تیپ 55 هوابرد شیراز که در منطقه رزمایش بزرگ اقتدار 97 نیروی زمینی ارتش در استان اصفهان حضور یافته است، رکورد جدیدی در اجرای عملیات واکنش سریع و حضور به موقع در منطقه را ثبت کرد.
تیپ 55 هوابرد شیراز در انتقال نیرو رکورد زد
به گزارش حافظ خبر، فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز گفت: ما در این رزمایش پس از بارگیری آمادهای هوایی تیپ متشکل از آمادهای 10 گانه تسلیحات، مهمات، خودروهای تاکتیکی، انواع خمپاره ها، خمپاره اندازها و تیربارها به سمت منطقه عمومی رزمایش حرکت کردیم.
 
امیر سرتیپ دوم ذبیح الله بهمن زیاری افزود: نیروهای واکنش سریع تیپ 55 هوابرد شیراز در فاصله زمانی کمتر از 45 دقیقه با تمامی تجهیزات و وسایل نظامی و دریافت جیره غذایی 72 ساعته، توسط هشت فروند هواپیمای سی 130 از پایگاه شهید دوران شیراز به منطقه عمومی نصرآباد اصفهان انتقال یافتند و ضمن اجرای عملیات تازش هوایی و فرود گردانی عقبه دشمن را مسدود کردند.
 
فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز سرعت حضور این تیپ در صحنه رزمایش را مثبت ارزیابی و اضافه کرد : این تیپ تهاجمی توانست در کمترین زمان ممکن به منطقه رزمایش برسد که در واقع نوعی رکورد در انتقال نیرو محسوب می شود.
 
امیر سرتیپ دوم بهمن زیاری گفت: تیپ 55 هوابرد همچنین با تعقیب نیروهای در حال فرار دشمن و انهدام نفرات و تجهیزات باقیمانده، عملیات الحاق با یگان های زرهی را با موفقیت انجام دادند.
 
وی اجرای عملیات بارریزی آمادهای‌ هوایی را از دیگر اقدامات تیپ 55 هوابرد شیراز بیان کرد و افزود: این تیپ در کمترین زمان ممکن و بعد از 10 دقیقه از فرود نیروهای تکاور، توانست 21 دستگاه موتور سیکلت و خودروهای تاکتیکی مجهز به سلاح موشک انداز 107 میلیمتری و همچنین خمپاره های سنگین و انواع تیربارها را از طریق هوا حمل و در منطقه رزمایش برای استفاده یگان های واکنش سریع، پرتاب و بارریزی کند.
 
رزمایش بزرگ اقتدار 97 نیروی زمینی ارتش با آرایش عملیاتی یگان های مختلف این نیرو صبح جمعه با اعلام رمز 'یا زهرا (س)' در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آغاز شد.
 
در این رزمایش که با هدف ارزیابی تغییر جدید ساختار نیروی زمینی ارتش در حال برگزاری است، افزون بر 12 هزار نیروی هجومی با تاکتیک ‌های نوین آفندی ماموریت خود را اجرا می کنند.
 
منبع: ایرنا
کد مطلب : ۱۹۴۸۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما