۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز:

دست‌یابی به ادبیات مشترک در حوزه سرمایه گذاری، مشکلات این بخش را کاهش می دهد

تاریخ انتشارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۵
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز گفت: دست‌یابی به ادبیات مشترک در حوزه سرمایه گذاری در استان و کشور می‌تواند تا حدود زیادی مشکلات این بخش را کاهش دهد.
دست‌یابی به ادبیات مشترک در حوزه سرمایه گذاری، مشکلات این بخش را کاهش می دهد
به گزارش حافظ خبر به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، سینا بنی زمانی در پنجمین همایش ملی توسعه اقتصادی که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، با اشاره به مشکلات و موانع موجود سرمایه‌گذاری اظهار داشت: به دنبال این هستم که مسیر مشترکی ارائه دهیم که هم شهرداری و هم فعالان بخش خصوصی در آن گام بردارند و پروژه‌های مشترک ارائه دهند.
وی با اشاره به راهبردهای شهرداری برای تامین بودجه افزود: بودجه شهرداری امسال 3 هزار میلیارد بوده که نسبت به گذشته افزایش داشته است و کدهای درآمدی شهرداری عمدتا کد 7 بوده است.
بنی زمانی با بیان تعریف کد 7 بودجه تصریح کرد: بودجه شهرداری عمدتا از طریق تسهیلات، اوراق مشارکت و دریافت عوارض بوده است و همکاری با بخش خصوصی تنها در مقدمات بوده ولی در زمان بهره‌برداری بخش خصوصی دخیل نبوده است.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز با بیان اینکه تاکنون همکاری شهرداری با بخش خصوصی در زمان بهره‌برداری نبوده است، اضافه کرد: می‌توان همکاری‌های جدید را به گونه‌ای  تعریف کرد که منجر به بهره‌برداری شود مانند قراردادهایی که تحت عنوان BOT شناخته شده است.
بنی زمانی با اشاره به ویژگی این نوع قراردادها بیان کرد: ویژگی این نوع قراردادها این است که فاز بهره‌برداری تعریف شده است و به بخش خصوصی پیشنهاد می‌شود وارد این فاز شوند.
وی با اشاره به بخشی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری شیراز برای بخش خصوصی گفت: مجتمع های ورزشی یکی از فرصت های سرمایه گذاری برای بخش خصوصی است که می‌تواند در بهره برداری بین شهرداری و بخش خصوصی مشترک باشد.
عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه شیراز فاقد شبکه نوری کامل است، خاطرنشان کرد: این حوزه در کنار فرصت‌هایی مانند حوزه های نرم افزاری و سامانه های نظیر دریافت عوارض خودرو یا سامانه هایی که در اماکن فرهنگی قرار می‌گیرد، می‌تواند از جمله فرصت های سرمایه گذاری برای بخش خصوصی باشد.
کد مطلب : ۱۹۴۹۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما