۰
plusresetminus
نخستین گلخانه تمام اتوماتیک تولید نشاء در استان فارس؛

گلخانه ای با ظرفیت تولید ۳ میلیون نشاء در هر دوره

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۳
اولین گلخانه تمام اتوماتیک تولید نشاء استان فارس به مناسبت دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی در شهرستان لارستان افتتاح شد.
گلخانه ای با ظرفیت تولید ۳ میلیون نشاء در هر دوره
به گزارش حافظ خبر، اولین گلخانه تمام اتوماتیک تولید نشاء استان فارس به مناسبت دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی در شهرستان لارستان افتتاح شد.
این گلخانه دو هکتاری با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و فرماندار ویژه لارستان افتتاح شد.
زهره روایی متقاضی و کارشناس این طرح با اشاره به اینکه این اولین گلخانه نشا تمام اتوماتیک در جنوب فارس است، گفت: این گلخانه جزو معدود گلخانه‌های ایران است و صرفه‌جویی بی‌نظیری در مصرف آب دارد .
وی با بیان اینکه در این گلخانه تلفات نشا به حداقل می‌رسد، بیان کرد: بهترین گلخانه‌داران در این مجموعه همکاری دارند و هزینه تولید نشا در این گلخانه بسیار پایین است .
روایی محصولات نشاء این گلخانه را بادمجان، فلفل، طالبی، هندوانه، گوجه،خیار، گل و گیاهان دارویی برشمرد و گفت: این گلخانه مطابق با استاندارد و امکانات روز دنیا طراحی و اجرا شده است .
روایی گفت: این گلخانه با 5340 مترمربع زیر بنا و 2 هکتاز مساحت زمین، با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای اولین بار در جنوب فارس راه‌اندازی شده است و برای بیش از 15 نفر اشتغالزایی دارد .
متقاضی و کارشناس این طرح  گفت: ظرفیت تولید نشاء در این گلخانه، 10 میلیون نشاء در سال و ظرفیت تولید در هر دوره 3 میلیون عدد نشاء است .

منبع: علم و فناوری
کد مطلب : ۱۹۵۰۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما