۰
plusresetminus

برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی خرما در شیراز

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
عامل توسعه خوشه خرمای فارس گفت: نخستین نمایشگاه بین‌المللی خرما و صنایع وابسته، با عنوان دیتکس، به همت خوشه صنعتی خرمای فارس، در محل نمایشگاه دائمی شیراز برگزار خواهد شد.
برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی خرما در شیراز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، جواد مرادپور عصر چهارشنبه 17 بهمن در جمع خبرنگاران گفت: نخستین نمایشگاه خوشه خرمای فارس با حضور نمایندگانی از استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، کرمان، تهران، آذربایجان شرقی و یزد در شیراز برگزار می‌شود . وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از تاریخ 23 الی 27 بهمن ماه امسال با حدود  150 غرفه نمایشگاهی در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی شیراز برگزار خواهد شد افزود : از دیگر شرکت کنندگان در این نمایشگاه نمایندگانی ازکشورهای سریلانکا ، روسیه ، تونس و اندونزی همچنین اتحادیه خرمای پاکستان می باشد .
مرادپور با تاکید بر این مطلب که شرکت فروغ افکار مجری این نمایشگاه خواهد بود، گفت: همزمان با برگزاری این نمایشگاه برنامه های جانبی نظیر سمینارهای تخصصی، همایش و نشست های تخصصی با رایزنان تجاری ایران در کشورهای پاکستان، ویتنام و هند و وابستگان اقتصادی کشورهای روسیه، ترکیه، عمان و مالزی نیز برگزار خواهد شد .
عامل توسعه خوشه خرمای فارس گفت: ایجاد فضایی مناسب همراه با یک حرکت جهادی در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی برای ارتباط مستقیم تولیدکنندگان با مصرف کنندگان همچنین افزایش سطح تکنولوژی و دانش فنی در تولید مواد غذایی ارگانیک از اهداف این نمایشگاه است.
مرادپور معرفی محصولات نوآوری شده، برندسازی و ارتباط با صنایع مختلف را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان و اضافه کرد: برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها باعث افزایش سطح سلامت و امنیت مواد غذایی براساس استانداردهای سبدغذایی سالم و مطلوب خواهد شد.
او همچنین گفت: همزمان با برگزاری این نمایشگاه هیئت‌های تجاری از کشورهای پاکستان، افغانستان، عمان، ترکیه، روسیه، بلاروس، تونس، هند و فرانسه از این نمایشگاه بازدید خواهند داشت .
مرادپور همچنین به فعالیت‌های خوشه صنعتی خرمای فارس اشاره و اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم در توسعه صنعتی کشورها، ایجاد شبکه هایی با عنوان خوشه صنعتی از کسب و کارهای مختلف در مناطق جغرافیایی خاص بمنظور هم افزایی و ایفای نقش مکمل در یک فعالیت اقتصادی است .
وی افزود: خوشه‌های صنعتی به عنوان ساز و کار اصلی برای سیاست گذاران کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته، برای بهبود فرآیند توسعه پایدار و کسب مزیت رقابت ملی قلمداد می‌شوند .
عامل توسعه خوشه صنعتی خرمای استان فارس گفت: مطرح بودن فارس به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید خرما و همچنین وجود ظرفیت‌‎های فراوان در فرآوری این محصول زمینه‌ساز ایجاد خوشه صنعتی خرما در این استان شد.
مرادپور گفت: خوشه صنعتی خرمای فارس در مسیر گذار از باغداری سنتی به باغداری مدرن و اصلاح نژادی گام برمی‌دارد و با حرکت جمعی سعی دارد برای ایجاد مراکز مدرن بسته بندی و فرآوری محصول، کالایی با معیارهای استاندارد جهانی تولید کرده و با برندی واحد به بازارهای جهانی و منطقه‌ای حضوری شایسته داشته باشد.
گفتنی ست نخستین نمایشگاه بین‌المللی خرما از 23 بهمن ماه، در محل دائمی نمایشگاه‌های استان فارس و در فضایی به مساحت 7 هزارمتر مربع، آغاز به کار خواهد کرد و تا 27 بهمن ماه برپا خواهد بود.

منبع: ایسنا
 
کد مطلب : ۱۹۵۰۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما