۰
plusresetminus

آغاز به کار سومین کنگره بین‌المللی سلامت همراه در شیراز

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۹
سومین کنگره بین‌المللی سلامت همراه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حضور میهمانان برجسته از سراسر کشور آغاز به کار کرد .
آغاز به کار سومین کنگره بین‌المللی سلامت همراه در شیراز
به گزارش حافظ خبر، مدیرکل توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چهارشنبه یکم اسفند در آیین افتتاح و آغاز به کار این کنگره بیان کرد: ایران در زمینه ارائه و ایجاد مطالب پژوهشی از سوی اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها رتبه 16 دنیا و رتبه نخست منطقه را به خود اختصاص داده است .حسین وطن‌پور با بیان اینکه اساتید و پژوهشگران امروز بیش از آموزش به دنبال رفع مسئله هستند، افزود: به همین دلیل حائز دستاوردهای مهمی در زمینه پژوهشی هستیم .
وی همچنین با بیان اینکه پژوهشگران ایرانی در مهندسی بافت نیز به دستاوردهای مهمی دست یافته‌اند، عنوان کرد: در تلاشیم تا نخستین کارگاه حفظ ژن‌های اقوام ایرانی را راه‌اندازی کنیم .
مدیرکل توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر از چهار هزار و 60 شرکت فعال دانش‌بنیان در کشور، یکهزار و 200 شرکت حوزه سلامت شناسایی شده که از این تعداد تنها 140 شرکت در حوزه سلامت همراه فعالیت می‌کنند .
وطن‌پور خاطرنشان کرد: امروز گفتمان حوزه سلامت همراه در امر فعالیت‌های دیجیتالی و الکترونیک تغییر کرده، به همین منظور در وزارت بهداشت تلاش خواهیم کرد تا شرکت‌ها را در کف حمایتی خود قرار دهیم .
سید منصور کشفی، مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: امروز جوانان ایرانی در زمینه موبایل و نرم‌افزارها به دستاوردهای مهمی دست یافته‌اند که مهمترین آن نرم افزارهایی است که در امر پیشگیری و اقدمات درمانی برای افراد جامعه کارآمد بوده و به همین منظور باید از تلفن همراه به عنوان یکی از تکنولوژی‌های شگفت‌انگیز غرب یاد کرد و از آن به درستی در امر پیشگیری و درمان استفاده کنیم .
وی از مسئولان خواست برای شناسایی و حمایت از افرادی که در زمینه سلامت همراه فعالیت می‌کنند، همت کنند .
سومین کنگره بین‌المللی سلامت همراه طی روزهای یکم و دوم اسفند پذیرای صاحب‌ظنران برجسته این حوزه در شیراز خواهد بود .
ایجاد فضایی برای تبادل ایده‌ها، مفاهیم، تکنیک‌ها، آزمایش‌ها و برنامه‌های کاربردی دستگاه‌های ارتباطی همراه مانند تلفن‌های همراه، کامپیوترها و رایانه‌های شخصی جیبی در استفاده از خدمات و اطلاعات بهداشت و سلامت، از اهداف این کنگره است .
شیوه نامه‌ها و استانداردهای سلامت همراه، خدمات بیمار محور در سلامت همراه، ارتقای سلامت و سلامت همراه، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و بازاریابی در سلامت همراه، مخاطرات و چالش‌های سلامت همراه، کاربرد فناوری‌های نوین در سلامت همراه و سیستم اطلاعات سلامت و سلامت همراه نیز از محورهای اصلی این کنگره پیش‌بینی شده است.

منبع: ایسنا
کد مطلب : ۱۹۵۱۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما